صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۳۸
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۶۱۰

رویکرد تحریم‌ناپذیری دولت با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه

خاندوزی گفت: رویکرد دولت ایران تحریم‌ناپذیری با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و در حال توسعه آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در چهل و چهارمین نشست سالانه وزرای صندوق اوپک اظهار کرد: باید از مدیر صندوق بابت انتخاب دو کلید واژه «تاب‌آوری» و «عدالت» تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: منابع ارزی کشور‌های جنوب باید صرف قوی‌تر شدن کشور‌های جنوب شود تا در دام یک‌جانبه‌گرایی جهانی نیفتیم و به راحتی تحریم نشویم و مستقل بمانیم. رویکرد عملی دولت جدید ایران هم همین رویه با استفاده از ظرفیت کشور‌های همسایه و در حال توسعه آسیایی و آفریقایی و آمریکای لاتین است.

خاندوزی اظهار کرد: درباره تاب‌آوری نیز کشور‌های جنوب اگر فقط وابسته به صادرات منابع طبیعی باشند در برابر شوک‌های اقتصادی تاب‌آور نخواهند بود. اگر شاخص پیچیدگی اقتصادشان بالا نرود و کشاورزی و صنعت و معدن شان با فناوری بالا گره نخورد تاب‌آور نخواهند بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: رویکرد عملی دولت جدید ایران هم درس گرفتن از آسیب‌پذیری‌های گذشته به ویژه در سیاست مالی، تجاری و ارزی است./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
نظر شما