صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۴۱
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 24
کد خبر: ۱۹۰۸۹۷

ایمنی ۲۸۰۰ مدرسه در تهران زیر ذره‌بین سازمان مدیریت بحران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در فاز نخست از ۴۵۰۰ مدرسه شهر تهران، ۲۸۰۰ مدرسه در قالب ارزیابی ایمنی مدارس شهر تهران قرار خواهند گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر، علی نصیری در جریان پنجاه‌و‌نهمین پویش امید و افتخار در قالب رونمایی از 6 طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران در تهران که صبح امروز با حضور پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران، محمدحسن نامی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور و مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح سه پایگاه جدید پشتیبانی مدیریت بحران در شهر تهران خواهیم بود که در مجموع پایگاه‌های مدیریت بحران در پایتخت به عدد 107 خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه 3 پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در 3 منطقه یک، 15 و 22 به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: هر پایگاه با سطح اشغال 900 متر مربع و با زیربنایی 1250 متر مربع فضای مسقف احداث شده است.

 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال نیز 3 پایگاه جدید مدیریت بحران در شهر تهران راه‌اندازی خواهد شد و ان‌شاءالله بتوانیم در هر ناحیه یک پایگاه مدیریت بحران داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در هر منطقه از تهران نیز یک پایگاه ویژه مدیریت بحران احداث شده است.

 

نصیری ادامه داد: در پایگاه‌های مدیریت بحران، 16 الی 17 اقدام قبل از بحران و 16 الی 17 اقدام نیز پس از بحران انجام می‌پذیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به بازپس‌گیری 52 پایگاه مدیریت بحران از سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: چندی پیش بر اساس توافقی که انجام شد این پایگاه‌ها به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگردانده شد البته این موضوع ناگفته نماند که همچنان در این پایگاه‌ها ورزش بانوان انجام خواهد شد و خللی در این زمینه بوجود نخواهد آمد.

 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به احداث سه پایگاه اشاره شده در سه منطقه یک، 15 و 22 گفت: جهت احداث و تجهیز این پایگاه‌ها 180 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

نصیری در ادامه با اشاره به افتتاح سامانه پایش و پیش‌بینی مخاطرات هواشناسی تصریح کرد: این سامانه شامل 22 ایستگاه بادسنجی، 5 ایستگاه برف‌سنجی و میز پایش و پیش‌بینی دما، سمت و سرعت باد و ارتفاع برف است.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص ارزیابی ایمنی مدارس شهر تهران گفت: 4500 مدرسه در شهر تهران وجود دارد که در فاز نخست ارزیابی ایمنی 2800 مدرسه در دستور کار قرار گرفته است که پروژه ارزیابی سلامت، ایمنی و محیط زیست مدارس منتخب شهر تهران (HSE) با حضور تیم‌های تخصصی و استفاده از تکنیک‌های طراحی شده با مراجعه به مدارس منتخب نسبت به بررسی مخاطرات و جمع‌آوری داده‌ها بر اساس فهرست انجام می‌پذیرد.

 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: تامین انرژی پایگاه های منتخب مدیریت بحران از طریق پنل خورشیدی در 8 پایگاه (مناطق 2،4،5،6،18 و 22) از دیگر برنامه‌های امروز محسوب می‌شود.

 

نصیری ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، موضوع نوسازی ناوگان خودرویی موتوری مدیریت بحران است که با توجه به فرسودگی این موضوع از سال گذشته انجام شده و امسال ناوگان خودرویی و موتوری مدیریت بحران نوسازی خواهد شد.

 

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امروز 15 دستگاه خودرو، 22 دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه جرثقیل 3 تنی به مجموعه ناوگان مدیریت بحران افزوده خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، در حالی قرار بود صبح امروز علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران نیز در پنجاه‌و‌نهمین پویش امید و افتخار جهت رونمایی از 6 طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران در تهران در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حاضر شود، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران توضیح داد که به جهت کسالت و بیماری شهردار تهران، امکان حضور آقای زاکانی در این مراسم فراهم نشد.

 

مهدی بابایی؛ عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: اتفاق مهمی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در دوره جدید مدیریت شهری رخ داده و آن این بوده که رویکرد تشریفاتی این سازمان تغییر کرده و به سازمانی عملیاتی تبدیل شده که در حوادث و بحران‌ها نقش آفرینی موثری دارد و همکاران ما نیز در مناطق 22 گانه نسبت به خدمت‌رسانی به شهروندان در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: بی‌تردید هدف ما حرکت به سمت شهر ایمن و آماده است. امروز اقدام مشترک با آموزش و پرورش در ارزیابی ایمنی مدارس اقدام خوبی است که امیدواریم با تعامل آموزش و پرورش شاهد رفع عدم انطباق‌ها در این حوزه باشیم.

 

بابایی با بیان اینکه جدیت مدیریت شهری در بحث پیشگیری از بحران همچنان دنبال خواهد شد و شاهد بودیم که مدیریت بحران و آتش‌نشانی نسبت به تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن شهر تهران اقدام موثری را انجام دادند و این اهتمام مدیریت شهری نشان از توجه ویژه به موضوع ایمنی در تهران دارد گفت: امیدواریم همین فرآیند به صورت جدی پیگیری شود و اولویت ما در مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نسبت به سال گذشته بودجه عمرانی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران دو برابر شده است و این در شرایطی است که اولویت بودجه حوزه حمل و نقل عمومی بوده اما در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران بودجه‌های عمرانی شاهد رشد 100 درصدی بوده تا از این مسیر امیدوار باشیم که به سمت شهر ایمن و آماده حرکت می‌کنیم.

 

همچنین مجید باقری؛ معاون برنامه‌ریزی و امور شورای شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم گفت: پروژه‌هایی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم نشان می‌دهد که مجموعه مدیریت شهری نسبت به موضوع پیشگیری در وقوع بحران حساسیت ویژه‌ای دارد و این می‌تواند برای شهروندان تهرانی حس آرامش را به همراه داشته باشد.

 

وی افزود: این میزان از اهتمام شهرداری باعث شد که اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ایمنی شهر تهران رقم بخورد و شخص شهردار تهران نیز حمایت‌های جدی نسبت به این موضوع تا کنون داشته است. از سوی دیگر افتتاح‌های امروز پیام دیگری را نیز به همراه دارد که قرارگاهی کار کردن در حوزه ایمنی نتایج خوبی به همراه دارد و می‌تواند احساس آرامش و ایمنی بیشتری را به مردم تهران بدهد./ تسنیم

نظر شما