صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۳۶
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 24
کد خبر: ۱۹۰۹۷۴

گفتگوی «بلینکن» با وزرای خارجه گروه هفت

وزیر امور خارجه آمریکا امروز از رایزنی با وزرای خارجه گروه- ۷ درباره موضوعات داخلی روسیه خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه اعلام کرد که با وزرای خارجه گروه- ۷ و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت جاری در روسیه گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «آنتونی بلینکن» در این باره ادامه داد: موضوع حمایت واشنگتن از اوکراین بدون تغییر مانده و ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که درباره وضعیت جاری در روسیه با همتایان خود در گروه- ۷ و اتحادیه اروپا گفتگو کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص تا کنون به جزییات بیشتری اشاره نشده است؛ اما مطابق با آنچه برخی از رسانه‌ها می‌گویند، محور اصلی این ارتباط تلفنی موضوع تحولات داخلی در روسیه پیرامون گروه شورشی «واگنر» بوده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در واکنش به اقدامات پریگوژین در نطقی کوتاه گفت: از داخل به ما خیانت شده و آن‌ها باید تاوانش را بپردازند. روسیه به سختی برای آینده‌اش در نبرد است و برای این منظور لازم است که از شر هر چیزی که ما را تضعیف می‌کند، خلاص شویم. باید تمام نیروهایمان را متحد کنیم. از پشت ما خنجر زدند و باید تاوانش را بپردازند. پاسخ ما به این شورش مسلحانه سخت خواهد بود.

پریگوژین در واکنش به این اظهارات، مدعی شد: ولادیمیر پوتین در «خائن» خواندن جنگجویان واگنر، «عمیقا در اشتباه» است. /اسپوتنیک

نظر شما