صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۱۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 27
کد خبر: ۱۹۱۵۳۰

تمرینات تاکتیکی روسیه بر فراز دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه از انجام تمرینات تاکتیکی این کشور بر فراز دریای بالتیک خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه تمرینات تاکتیکی خود را بر روی هواپیما‌های جنگی بر فراز دریای بالتیک انجام می‌دهد.

 

براساس گزارش تلویزیون خبری العربی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هدف اصلی این آموزش آزمایش آمادگی برای انجام عملیات رزمی و وظایف ویژه طبق برنامه است.

 

این وزارت افزود: علاوه بر بهبود مهارت‌های رزمی، هواپیما‌های جنگی یک ماموریت جنگی را به صورت شبانه روزی برای محافظت از حریم هوایی منطقه کالینینگراد روسیه انجام دادند.

 

اوایل ماه جاری، ناتو تمرینات گسترده‌ای را در دریای بالتیک به فرماندهی ناوگان ششم آمریکا آغاز کرد، در حالی که روسیه با تمرین‌های دریایی که یک روز پس از آغاز رزمایش‌های سالانه ناتو در همان منطقه آغاز شد، پاسخ داد.

 

فنلاند برای اولین بار در تمرین TOPS-۲۳، بزرگترین تمرین دریایی چندملیتی از سال ۱۹۷۲، پس از پیوستن رسمی به ناتو، شرکت کرد. به گزارش Rhythm Eurasia، دریای بالتیک پس از پیوستن فنلاند به این ناتو تحت کنترل نظامی ناتو درآمد و سوئد با وجود حضور قایق‌های روسی بالتیک درخواست مشابهی را ارائه کرد.

 

به نوشته این وب سایت، پس از پیوستن فنلاند به سوئد، وی و سوئد به همراه دانمارک به بهانه‌های مختلف شروع به نظامی کردن جزایر بالتیک کردند. به عنوان مثال جزیره بورنهولم از سال ۱۹۴۶ تحت نظر شوروی بوده است، بنابراین قرارداد‌هایی که امضا شده اند باطل شده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما