صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 27
کد خبر: ۱۹۱۶۱۱

آغاز فعالیت سامانه بارشی «مونسون» در بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه «مونسون» در استان، گفت: ارتفاع بارش در «اسلام آباد» از توابع شهرستان سراوان به ۵۰ میلیمتر رسید و باد شدیدی با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت سراوان را درنوردید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حیدری اظهار داشت: با اشاره به آغاز فعالیت سامانه «مونسون» در استان، گفت: ارتفاع بارش در «اسلام آباد» از توابع شهرستان سراوان به ۵۰ میلیمتر رسید و باد شدیدی با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت سراوان را درنوردید.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز از ۲۲ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی استان گزارش باران داشته‌ایم که از خاش ۲۸، کوشه ۱۵ و تیغ آب دامن ۴۵ میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: وزش تند باد شدید تا بیشینه ۹۰ کیلومتر بر ساعت سراوان را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۵۰ متر کاهش داد، همچنین در شهرستان خاش بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

حیدری افزود: تا پایان هفته در بعد از ظهر‌ها در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای با شدت کمتر فراهم است، در شمال استان عصر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد، در این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود و از جمعه در نیمه شمالی استان افزایش دما رخ خواهد داد.

وی گفت: توصیه می‌شود در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود. / تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: