صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۱۷
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 28
کد خبر: ۱۹۱۶۳۶

جدیدترین وضعیت نقل و انتقالات استقلال+ اسامی

سرمربی استقلال به دنبال آن است تا خط دفاعی تیمش را با حضور بازیکنان جدید چینش کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛  استقلال برای حضور در لیگ بیست‌وسوم آماده می‌شود؛نکونام امیدوار است که بتواند در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در استقلال روزهای موفقی را پشت سر بگذارد. در شرایطی که کمتر از 24 ساعت دیگر تمرینات پیش‌فصل آبی‌ها شروع خواهد شد، اما هنوز استقلالی‌ها فعالیت رسمی در بازار تابستانه نداشته‌اند.

 

نکونام در روزهای گذشته شخصاً با چندین گزینه وارد مذاکره شده و قرار است بعد از توافق نهایی با گزینه‌های موردنظر، او بازیکنان را برای امضای قرارداد به مدیران باشگاه معرفی کند. یکی از علل ناکامی استقلال در فصل گذشته با وجود در اختیار داشتن بهترین خط آتش فصل براساس آمار و ارقام، ضعف در خط دفاعی بود و همین مسئله باعث شده تا جواد نکونام به دنبال اصلاح ساختار دفاعی آبی‌پوشان پایتخت باشد که در این زمینه رایزنی‌ها در حال انجام است و جواد نکونام هم در خط دروازه و هم در خط دفاع به دنبال بازیکنان جدید است.


سرمربی استقلال در خط دروازه، گفته می‌شود که تمایلی به ادامه همکاری با حسین حسینی ندارد و در این زمینه رایزنی‌ها برای جذب یک دروازه‌بان خارجی در حال انجام است. حتی گفته می‌شود که احتمال تغییر دروازه‌بان دوم آبی‌ها هم برای فصل جدید وجود دارد و احتمالاً استقلالی‌ها با تغییرات گسترده در خط دروازه برای حضور در لیگ بیست‌وسوم آماده می‌شوند. بعد از خط دروازه، در خط دفاعی هم نکونام به دنبال تغییر و تحولات است و آبی‌ها قصد دارند طی روزهای آینده از بازیکنان جدید خود رونمایی کنند.


زوج سیلوا و غلامی رفتنی شدند؟

رافائل سیلوا به دلیل عدم دریافت مطالبات خود قراردادش را با استقلال فسخ کرده و گفته می‌شود که مدافع برزیلی با توجه به مشکلات مالی آبی‌ها و قانون عدم امضای قرارداد دلاری و یورویی، تمایلی به ماندن در جمع شاگردان جواد نکونام ندارد. از سوی دیگر، عارف غلامی با توجه به پایان مدت قراردادش مورد توجه کادرفنی استقلال نیست اما جواد نکونام خواستار تمدید قرارداد محمدحسین مرادمند شده تا از ساختار دفاعی فصل گذشته آبی‌ها، مرادمند همچنان در فهرست این تیم باقی بماند.


نکونام البته برای حفظ سیلوا در فهرست تیمش چراغ سبز نشان داده اما گفته می‌شود که با توجه به مشکلات به‌وجود آمده، بعید است که مدافع برزیلی به ماندن راضی شود. در سمت راست خط دفاعی، صالح حردانی و کوین یامگا در استقلال همچنان باقی می‌مانند و در سمت چپ گفته می‌شود که ابوالفضل جلالی در استقلال ماندنی است اما جواد نکونام برای حفظ جعفر سلمانی چراغ سبز نشان نداده و به دنبال جذب یک مدافع چپ در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه است.


3 استقلالی سابق در مسیر بازگشت به پایتخت

جواد نکونام برای ترمیم خط دفاعی استقلال به دنبال جذب چندین بازیکن است. نکونام که در فولاد خوزستان با عارف آقاسی سابقه همکاری دارد، با توجه به پایان قرارداد این مدافع بلندقامت با فولاد، خواستار جذب او شده و گفته می‌شود رایزنی‌های نهایی در زمینه جذب آقاسی انجام شده است. در کنار این مدافع باتجربه که سابقه بازی در استقلال را هم در کارنامه خود دارد، نکونام برای تقویت دفاع میانی تیمش با یک مدافع دیگر هم به توافقات اولیه رسیده و گفته می‌شود که رایزنی‌ها با آرمین سهرابیان مثبت بوده است تا در صورت جدایی رافائل سیلوا و عارف غلامی، دو بازیکن جدید (عارف آقاسی و آرمین سهرابیان) جانشین آن‌ها شوند.


سرمربی استقلال برای تقویت سمت چپ خط دفاعی تیمش هم برنامه دارد. جواد نکونام به دنبال جذب میلاد محمدی برای پست دفاع چپ بود اما با توجه به قرارداد محمدی با باشگاه آاک یونان، این انتقال شدنی نیست و همین مسئله باعث شده تا استقلالی‌ها به سراغ مذاکره با محمد نادری بروند و این مدافع چپ باتجربه که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را هم دارد، گزینه اصلی نکونام برای تقویت سمت چپ خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت است. جواد نکونام امیدوار است که با توجه به جذب احتمالی یک دروازه‌بان خارجی، عارف آقاسی، آرمین سهرابیان و جواد نکونام، مشکلات دفاعی استقلال برای فصل جدید به حداقل برسد و آبی‌ها بتوانند با ساختار دفاعی متفاوت و البته قدرتمند در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر حضور یابند./ فوتبال 360

نظر شما