صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۰۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 01
کد خبر: ۱۹۲۰۹۸

نزدیک شدن ۲ ناوچه روسی به جزایر ژاپن

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که ۲ فروند ناوچه روسیه را برای نخستین بار نزدیک جزایر «اوکیناوا» رصد کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع ژاپن روز شنبه اعلام کرد که ۲ فروند کشتی جنگی روسیه را نزدیک آب‌های تایوان و جزایر «اوکیناوا» رصد کرده است.

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط» وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که در روز‌های گذشته دو کشتی نیروی دریایی روسیه را در آب‌های تایوان و جزایر اوکیناوای ژاپن مشاهده کرده است.

وزارت دفاع تایوان نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ۲ ناو روسی را حین حرکت در شرق این جزیره رهگیری کرده است. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که طی این حادثه کشتی‌ها و هواپیما‌های تجسسی تایوانی، ناوچه‌های روسی را رهگیری کردند.

دولت ژاپن ماه گذشته اعلام کرد که فعالیت‌های نظامی مکرر روسیه نزدیک خاک ژاپن، از جمله رزمایش مشترک با نیرو‌های چینی، «نگرانی جدی» برای امنیت ملی ژاپن ایجاد کرده است. ژاپن و تایوان پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته به آمریکا و متحدانش در اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه پیوستند.

وزارت ژاپن اعلام کرد که ۲ ناوچه روسی برای اولین بار در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی استان اوکیناوا نزدیک تایوان مشاهده شدند.

این کشتی‌ها آخرین بار روز جمعه در آب‌های بین جزایر میاکو و اوکیناوا مشاهده شدند و ژاپن دو کشتی برای نظارت بر کشتی‌های روسی اعزام کرد.

خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه گزارش داد که یک دسته از کشتی‌های ناوگان اقیانوس آرام روسیه برای انجام وظایف به عنوان بخشی از گذرگاه دریایی دوربرد وارد بخش‌های جنوبی دریای فیلیپین شده‌اند.

چندی قبل سخنگوی کرملین با اشاره به تنش بین چین و تایوان اظهار داشت که ارتش چین حق دارد به اقدامات تحریک آمیز علیه خود پاسخ دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «همه باید به چین و اقدامات آن که مطابق با قوانین بین‌المللی است احترام بگذارند. در مدت زمان بسیار کوتاهی، شاهد اقدامات مکرر تحریک آمیز علیه چین بوده‌ایم.»

وی گفت: «چین این حق را دارد که به این اقدامات تحریک آمیز با انجام رزمایش‌ها با رعایت دقیق قوانین بین‌المللی پاسخ دهد»

اخیرا نیز یک ناو اتمی نیروی دریایی ایالات متحده در اقدامی تنش زا وارد آب‌های ویتنام شد. چین به شدت مخالف نظامی شدن منطقه و حضور نظامیان آمریکاست و آن را مانعی در تحقق صلح پایدار در منطقه می‌داند. / فارس

نظر شما