صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۲۷۵

آغاز انتقال حجاج به مدینه منوره

انتقال حجاج کاروان‌های مدینه دوم به مدینه منوره آغاز شد و سعودی‌ها در بدو ورود، با گل و آب زمزم از حجاج استقبال کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، با پایان مناسک حج تمتع، عملیات اعزام زائران حج تمتع از مکه به مدینه منوره آغاز شد.

 

از عصر روز گذشته گروه‌‌هایی از حجاج کشورهای مختلف از مکه مکرمه برای زیارت حرم نبوی به مدینه منوره مشرف شدند. انتقال حجاج به مدینه منوره از طریق فرودگاه، قطار سریع السیر مکه به مدینه و اتوبوس‌های سعودی در حال انجام است.

 

البته با توجه به سرعت و ظرفیت قطارهای سریع‌السیر، بیشتر حجاج با این قطارها به مدینه مشرف می‌شوند. پس از ورود نخستین گروه حجاج به مدینه منوره، سعودی‌ها با آب زمزم، گل و شکلات از حجاج استقبال کردند.

 

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، گروهی از حجاج ایرانی که در قالب کاروان مدینه دوم به سرزمین وحی اعزام شده بودند، با قطارهای سریع‌السیر عازم مدینه خواهند شد. به گفته مسؤولان حج و زیارت، ۲۰ هزار نفر از حجاج ایرانی با این قطارها به شهر مدینه منوره مشرف خواهند شد.

 

روند انتقال حجاج کشورمان به مدینه نیز آغاز شده است که این حجاج کاروان مدینه دوم پس از پنج روز حضور در مدینه منوره، از طریق فرودگاه این شهر به کشور بازمی‌گردند. کاروان‌های مدینه اول نیز به کشور بازمی‌گردند.

 

امسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف شدند که ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر از آنها ایرانی هستند./ فارس

نظر شما