صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 04
کد خبر: ۱۹۲۶۴۸

بررسی ماجرای تراموای تهران در شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ساخت تراموا در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورا در جمع خبرنگاران گفت: قائمی عضو شورا، در خصوص برنامه هفتم و موضوعات شورا در این برنامه توضیحاتی ارائه می کنند. در مجلس بررسی برنامه هفتم آغاز شده و ما هم باید مسائل مهم شوراها را مطرح کنیم که در برنامه هفتم گنجانده شود.

 

وی ادامه داد: آقای امانی هم گزارشی از منطقه 18 ارائه می کنند و بررسی حسابرسی شورا (1400 و 1401 )را داریم که به موقع در حال انجام می شود.

 

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ورود تراموا به تهران گفت: بحث تراموا سال هاست مطرح است. مطالعات انجام و هنوز عملیاتی نشده است. اگر ضروت آن تایید شود این کار انجام می شود. هنوزشورا و شهرداری به تصمیم نهایی در اینبار نرسیده است. البته کارهای مطالعاتی انجام شده و باید به شورا بیاد.

 

وی در خصوص ورود مترو باس به تهران، گفت:در خصوص ورود اتوبوس 3 کابین صحبت های شده است و قرار است خریداری شود، هنور خریداری نشده و اگر شده هنوز نیامده است.

 

چمران همچنین از تعطیلی شورا در هفته آینده خبر داد.

 

چمران در خصوص تذکر نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به شهرداری درباره حمل و نقل گفت: در این زمینه قرار است تذکر کتبی خانم سلیمانی به شهردار تهران ارسال شود و پاسخ لازم به صورت کتبی از سوی شهردار به سلیمانی عضو شورای شهر تهران ارائه شود.

 

به گفته چمران، پس از تعطیلات یک هفته‌ای شورا، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن شورا حاضر و اقدامات اخیر خود در خصوص عقد قرارداد جدید و تفاهمنامه‌ها در حوزه حمل و نقل را مطرح خواهد کرد البته قرار است هر ماه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن شورا حاضر و گزارشی را در این حوزه ارائه کند./ فارس

نظر شما