صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 07
کد خبر: ۱۹۳۱۶۷

علت قطع برق خط ۵ متروی تهران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران اعلام کرد: شبکه برق پایتخت در پایداری کامل قرار دارد و این شرکت آماده همکاری با متروی تهران برای رفع نقص فنی خط پنج مترو را دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حبیب قراگوزلو در پی درج خبر قطعی برق و توقف قطارهای مترو تهران- کرج، در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: در حال حاضر هیچگونه قطعی در شبکه برق تهران و البرز وجود ندارد و نداشته و تأمین برق با تمام ظرفیت در حال انجام است.

وی افزود: تامین برق شبکه مترو تهران و البرز بر عهده شرکت برق منطقه‌ای تهران است و بررسی‌های کامل فنی و نظارت لحظه‌ای در مرکز راهبری برق تهران، در حال حاضر شبکه تأمین برق در استان‌های تهران و البرز در پایداری کامل بوده و هیچگونه محدودیت یا نقص فنی در تأمین برق بالادستی مورد نیاز شبکه مترو وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: با توجه به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران، دلیل توقف موقت حرکت مترو تهران- البرز نقص فنی در شبکه داخلی و تاسیسات برق مترو در خط پنچ مترو بوده و ارتباطی به شبکه یکپارچه برق کشور ندارد.

قراگوزلو گفت: با این وجود در صورت اعلام نیاز شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت برق منطقه‌ای تهران آمادگی کامل دارد همه تجهیزات و نیروی انسانی متخصص خود را را به منظور پشتیبانی و تسریع در رفع نقص فنی در اختیار مترو قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر و به خصوص در نیمه تیرماه امسال هوای گرم پایداری در منطقه مرکزی کشور تداوم داشته و مصرف برق به میزان چشمگیری افزایش یافته است، اما تلاشگران صنعت برق با تأمین برق مورد نیاز و مدیریت لحظه‌ای بار شبکه و با همراهی مردم عزیز، شاهد پایداری در تامین برق کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای بیان کرد: صنعت برق کماکان از مردم درخواست دارد با رعایت راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف از جمله تنظیم دمای آسایش روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کُند کولر آبی در تامین برق کمک کنند و اینکه مصارف غیر ضروری خود را به ساعات پایانی شب و ابتدایی روز موکول کنند تا کماکان بتوانیم شاهد استمرار تامین برق پایدار برای همه مشترکان کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران امروز از توقف خدمات رسانی در بخشی از خط پنچ مترو تهران به دلیل قطع سیستم برق بالاسری، در محدوده ایستگاه‌ اتمسفر تا هشتگرد خبر داد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: