صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 11
کد خبر: ۱۹۳۹۲۰

آمادگی قرقیزستان جهت اعطای زمین برای افتتاح مراکز دیپلماتیک 

رئیس‌جمهور قرقیزستان ضمن پذیرش استوارنامه سفیران جدید فلسطین، کویت، بحرین، دانمارک و گرجستان گفت: آماده‌ایم برای افتتاح مراکز دیپلماتیک، زمین در اختیارتان قرار دهیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان استوارنامه‌های سفرای فلسطین، دولت کویت، پادشاهی بحرین، پادشاهی‌های دانمارک و گرجستان را که در کشور‌های ثالث اقامت دارند، دریافت کرد.

«جواد محمد عوض» سفیر فلسطین، «عمر احمد محمد مرات الکندری» سفیر کویت، «حمد غسان محمد عدنان شیخو» سفیر پادشاهی بحرین، «یعقوب هنینگسن» سفیر دانمارک، «نیکولوز لالیاشویلی» سفیر گرجستان استوارنامه خود را تقدیم کردند.

این مراسم با خوشامدگویی گارد افتخار روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی آغاز و پس از آن سفرا استوارنامه خود را به رئیس جمهور این کشور تقدیم کردند.

جباراف آغاز رسمی فعالیت‌های دیپلماتیک در این کشور را به سفرا تبریک گفت و برای آن‌ها در خدمت مسئولانه آرزوی موفقیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: قرقیزستان از زمان به دست آوردن استقلال به طور مداوم گفتگو‌های سیاسی، همکاری‌های تجاری و اقتصادی را با همه کشور‌های جهان توسعه داده است. قرقیزستان برای مشارکت سودمند و سازنده با فلسطین، کویت، بحرین، دانمارک و گرجستان آماده است.

با توجه به اینکه این کشور‌ها مستقیماً در بیشکک سفارت ندارند، اما در کشور‌های ثالث مستقر هستند، رئیس جمهور از آن‌ها خواست تا در قرقیزستان نمایندگی‌های دیپلماتیک افتتاح کنند.

جباراف بر آمادگی خود برای در اختیار گذاشتن قطعات زمین در بیشکک برای افتتاح سفارتخانه‌های خود در این کشور تاکید کرد.

وی افزود که روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک همیشه می‌توانند روی حمایت از فعالیت‌های خود در کشور هم از سوی کابینه وزیران و هم شخصاً از رئیس جمهور حساب کنند. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: