صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۱۴
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 18
کد خبر: ۱۹۵۰۳۷

آمار هولناک سازمان ملل از غیرنظامیان کشته شده در اوکراین

معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۹۲۰۰ تن غیرنظامی از آغاز جنگ تا کنون کشته شده اند، اما احتمالا آمار واقعی بیش از این تعداد باشد.

به گزارش راهبرد معاصر، رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که بیش از ۹۲۰۰ غیرنظامی در درگیری‌های اوکراین کشته شده اند.

 

براساس گزارش تاس، به گفته او، بیش از ۵۰۰ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ۹۲۸۷ غیرنظامی از جمله ۵۳۷ کودک کشته شده اند. ۱۶۳۸۴ نفر دیگر از جمله ۱۱۱۷ کودک زخمی شده اند. دی کارلو خاطرنشان کرد: این‌ها فقط ارقام تایید شده هستند. تعداد واقعی قربانیان احتمالاً بسیار بیشتر است.

 

اين مقام سازمان ملل افزود: تاكنون بیش از ۶.۳ میلیون اوکراینی پناهنده و تخمین زده می‌شود که ۵.۱ میلیون نفر در داخل اين کشور آواره شده اند.

 

وزارت دفاع روسیه بار‌ها تاکید کرده است که روسیه از تسلیحات با دقت بالا فقط برای هدف قرار دادن تاسیسات نظامی استفاده می‌کند. در همین حال، سازمان عفو بین‌الملل که مقر آن در لندن است، گزارشی را در آگوست ۲۰۲۲ منتشر کرد و گفت که اوکراین قوانین جنگ را به‌ویژه با استقرار تجهیزات و سلاح‌های نظامی در مدارس و بیمارستان‌ها نقض می‌کند.

 

این درحالی است که به تازگی آمریکا به اوکراین بمب خوشه‌ای ارسال کرده است. بمب خوشه‌ای از جمله مهماتی است که باعث کشته شدن درصد بالایی از غیرنظامیان می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما