صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۲۴۹

سد پدافند هوایی سوریه در برابر جنگنده‌های صهیونیستی

منابع سوریه‌ای بامداد چهارشنبه از مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه دمشق خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر.‌ منابع سوریه‌ای بامداد چهارشنبه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه دمشق خبر داده و گزارش داده‌اند که پدافند هوایی سوریه با اکثر موشک‌های شلیک‌شده مقابله کرده است.

 

خبرگزاری سانا سوریه گزارش داد پدافند هوایی این کشور پس از حملات هوایی اسرائیل در حومه دمشق فعال شده است.

 

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای این حادثه را اینطور روایت کرد: «حدود ساعت ۰۰:۲۵ بامداد امروز دشمن اسرائیلی با شلیک موشک‌هایی از سمت شمال منطقه اشغالی جولان یک حمله هوایی انجام داد و مناطقی در مجاورت دمشق هدف قرار داد که باعث ایجاد برخی خسارت‌های مادی شد.»

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

 

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

 

رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش هم به سوریه حمله کرده بود. آن حمله باعث ایجاد خساراتی شد اما تلفاتی بر جای نگذاشت. حمله قبل‌تر رژیم صهیونیستی به سوریه در تاریخ ۱۴ ژوئیه صورت گرفت./ فارس

نظر شما