صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۳۲
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۳۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 22
کد خبر: ۱۹۵۶۲۱

ریابکوف: تحریم‌های آمریکا، روسیه را مصمم‌تر می‌کند

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، هدف آمریکا برای تضعیف مسکو از طریق اعمال تحریم‌ها تحقق نمی‌یابد و این اقدامات فقط سبب مصمم‌تر شدن مسکو خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری روسی «تاس» با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه مصاحبه کرد و در نظر او را درباره اقدام واشنگتن در اعمال تحریم‌های تازه را جویا شد؛ تحریم‌هایی که پنج بانک دیگر روسیه را وارد فهرست سیاه آمریکا‌یی‌ها کرده است.

 

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با این رسانه دولتی روسیه، اقدام اخیر آمریکا در تحریم پنج بانک روسی را محکوم و اعلام کرد، هدف آمریکایی‌ها برای تضعیف روسیه محقق نخواهد شد.

 

ریابکوف گفت: «ما اینها (تحریم‌های آمریکا) را محکوم می‌کنیم و آنها را غیرقانونی می‌دانیم. تغییراتی که نویسندگان سیاست تحریم‌ها به دنبال آن هستند، محکوم به شکست است. این تحریم‌ها نتایج مد نظر کسانی که می‌خواهند روسیه را تضعیف کنند، به همراه نخواهد داشت».

 

دیپلمات ارشد مسکو با بیان اینکه مواضع آمریکا تنها باعث تقویت اراده روسیه برای حرکت به سمت آینده خواهد شد، «هم از نظر تحکیم جامعه (داخل روسیه) و هم دستیابی به تمام اهداف عملیات نظامی ویژه‌ای (جنگ اوکراین) که برای خود تعیین کرده‌ایم».

 

واکنش این مقام ارشد روسیه به اقدام روز پنجشنبه آمریکا در اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه است که بانک‌های «تینکوف، لوکو بانک، بانک تجاری اجتماعی سنت پترزبورگ و یونیستریم» را به فهرست سیاه تحریمی واشنگتن افزوده است.

 

آمریکا به بهانه حمایت از اوکراین در جنگ این کشور با روسیه، کارزار اعمال فشارهای بی سابقه و تحریم‌ها علیه روسیه را در پیش گرفته است. آمریکایی‌ها همچنین ضمن به صف کردن متحدان اروپایی و غربی خود برای پیوستن به کارزار اقدامات ضد روسیه، فشارهای زیادی به کشورهای مختلف جهان شامل چین، هند و برزیل وارد کرده‌اند تا روسیه را منزوی کنند اما این کشورها تاکنون به فشارهای واشنگتن تن نداده‌اند./فارس

نظر شما