صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 23
کد خبر: ۱۹۵۹۱۹

حمایت عراق از گفتگوی ملی در یمن

نخست وزیر عراق که میزبان وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مورد حمایت عربستان سعودی بود، تأکید کرد که بغداد از تلاش‌های مربوط به گفت‌وگوی ملی در یمن حمایت می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مورد حمایت عربستان سعودی که در بغداد حضور دارد، امروز یکشنبه به دیدار محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق رفت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از السودانی گزارش داد، روابط تاریخی و برادرانه بین ملت‌های یمن و عراق، از اهمیت بسزایی برخوردار است و «در حمایت از تلاش‌های مربوط به گفت‌وگوی ملی در یمن و هر اقدامی که بتواند به صلح و پر شدن شکاف بین مردم این کشور، کمک کند، موضع عراق ثابت است».

در این دیدار، روابط بین عراق و یمن، راه‌های تقویت همکاری مشترک که توسعه همه‌جانبه و امنیت منطقه را تقویت کند، بررسی شد.

پیش از این هم، این مقام وابسته به ریاض، با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار کرد. حسین در نشست خبری مشترک با بن مبارک تاکید کرد که بغداد از هرگونه تلاش سیاسی که به ثبات اوضاع در یمن منجر شود، حمایت می‌کند.

فؤاد حسین تاکید کرد: گفتگو در یمن به بهبود وضعیت اقتصادی این کشور منجر می‌شود و عراق آماده حرکت برای حل مشکلات منطقه و یمن است. مشتاقیم یک هیأت عراقی به یمن برای پیگیری اوضاع شهروندان عراقی در آن کشور اعزام کنیم.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز با اشاره به این‌که یمن دارای روابط تاریخی با عراق است و سفرش به عراق مقدمه ارتقای روابط دوجانبه است، گفت که سندی برای رایزنی سیاسی با عراق امضا کرده است و آماده فراهم کردن مستلزمات صلح در یمن است.

بن مبارک امروز با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق هم دیدار کرد. در این دیدار، روابط بین عراق و یمن، تحولات منطقه و همکاری مشترک در راستای امنیت منطقه بررسی شد. الحلبوسی با بیان اینکه عراق از از یمن حمایت می‌کند، ابراز امیدواری کرد که امنیت و ثبات به یمن بازگردد. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: