صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۰۴
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 25
کد خبر: ۱۹۶۲۵۶

واکنش پیونگ یانگ به زیردریایی هسته‌ای آمریکا با پرتاب ۲ موشک

کره شمالی در واکنش به ورود دومین زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی، دو فروند موشک بالستیک را از سواحل شرقی خود پرتاب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی در واکنش به ورود دومین زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی، دو فروند موشک بالستیک را از سواحل شرقی خود پرتاب کرد.

 

وزارت دفاع ژاپن نیز گزارش داد پرتاب این دو موشک بالستیک را تایید و افزود: این دو موشک خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمده است.

 

ارتش آمریکا نیز در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد پرتاب این دو موشک تهدیدی فوری و جدی برای کارکنان و قلمرو ارتش این کشور و یا متحدانش نبوده است.در این بیانیه تاکید شده که آمریکا با متحدان خود درباره پرتاب های موشکی پیونگ یانگ که تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه است، همکاری نزدیک دارد.

 

کمتر از یک هفته پس از ورود نخستین زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی پس از 40 سال، و در بحبوحه افزایش تنش ها با کره شمالی، روز گذشته دومین نوع از این زیردریایی، وارد جزیره ججو شد.

 

ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد زیردریایی یو اس اس آناپولیس وارد یک پایگاه دریایی در جزیره ججو در جنوب کره شد تا تجهیزات و تاسیسات نظامی را بارگیری کرده و ماموریت عملیاتی نامعلومی را انجام دهد.

 

سه شنبه هفته گذشته نیز یک فروند زیر دریایی هسته‌ای آمریکا برای نخستین بار از 40 سال پیش تاکنون، به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی وارد بندر بوسان در کره جنوبی شد.

 

کره شمالی هفته گذشته در پاسخ به ورود این زیردریایی به کره جنوبی، دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.

 

پیونگ یانگ چند روز قبل نیز یک فروند موشک دور برد را از سواحل شرقی خود پرتاب کرد که با ثبت زمان پرواز 74 دقیقه‌ای رکورد طولانی ترین زمان پرواز موشک را ثبت کرد.

 

این در حالی است که دولت آمریکا نسبت به بکارگیری تجهیزات استراتژیک بیشتر مانند ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های دور برد در کره جنوبی به منظور مقابله با کره شمالی که موشک های قدرتمند قاره پیمایی را آزمایش کرده، متعهد شده است.

 

شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی با سرعت بی سابقه در سال گذشته، باعث شد تا چندی قبل سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد افزایش تبادل اطلاعات به توافق برسند.

 

کره شمالی از سال 2017 تاکنون 14 فروند موشک با دامنه پروازی 5500 کیلومتر و بیشتر را آزمایش کرده که ژاپن آنها را در دسته موشک های بالستیک طبقه بندی می کند. بیشترین میزان پرتاب این موشک ها با 7 موشک در سال 2022 بوده است.

 

روابط بین متحدان آسیایی آمریکا در ماه‌های اخیر نیز به علت فعالیت‌های موشکی کره شمالی گرمتر شده است. به طوری که چندی قبل، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تمرینات دفاعی موشکی مشترکی را با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی برگزار کردند.

 

کره شمالی طی چند سال اخیر تلاش داشته تا با ارتقای توان تسلیحاتی خود بازدارندگی نظامی در برابر ائتلاف نظامی آمریکا و کره جنوبی ایجاد کند./ تسنیم

نظر شما