صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۰۳
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 29
کد خبر: ۱۹۶۷۳۰

حماس: رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ مذهبی است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در شهر قدس اشغالی گفت که یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی، بار دیگر نشان می‌دهد دشمن به دنبال اعلام جنگ مذهبی علیه الاقصی است.

به گزارش راهبرد معاصر، محمد حماده سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در شهر قدس اشغالی گفت که ملت فلسطین به هیچ عنوان، در برابر تجاوزات رژیم موقت صهیونیستی و شهرک‌نشینان اسرائیلی در مسجدالاقصی تسلیم نخواهد شد.

 

خبرگزاری شهاب به نقل از حماده گزارش داد، دشمن صهیونیستی به دنبال جنگ مذهبی است و اجازه نمی‌دهد مسلمانان وارد مسجد خود شوند؛ لذا یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی که امروز صورت گرفت، بار دیگر نشان می‌دهد دشمن به دنبال اعلام جنگ مذهبی علیه الاقصی است.

 

وی با بیان اینکه دشمن، شهرهای فلسطین را می‌بندد و مانع از رسیدن نمازگزاران به الاقصی می‌شود، خاطر نشان کرد: آنچه دشمن انجام می‌دهد، تجاوز آشکار است و در راستای ادامه طرحهای این رژیم برای هدف قرار دادن قدس و الاقصی است. [رژیم صهیونیستی] از طریق یهودی‌سازی و تقسیم زمانی و مکانی الاقصی در پی انجام این کار است.

 

این مقام حماس با اشاره به اینکه ملت فلسطین، ۵۰ سال در برابر صهیونیستها ایستاده است و به آنان اجازه نخواهد داد بر قدس و مقدسات مسلط شوند، تأکید کرد: مقاومت در کرانه باختری قادر است این تجاوزگری را مهار و ثابت کند که به خاطر شلیک موشک از جنین، دشمن در برآوردهایش، اشتباه کرده است.

 

رزمندگان فلسطینی نوزدهم تیر ماه گذشته، دو راکت از منطقه جنین به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «شاکید» واقع در شمال کرانه باختری شلیک کردند که تمامی معادلات صهیونیستها را به هم ریخت. گردان العیاش وابسته به گردان‌های عزالدین قسام خبر داد که موفق شده است این راکتها را به سمت صهیونیستها شلیک کند.

 

العیاش در بیانیه خود تأکید کرد: در راستای آماده‌سازی و بر هم زدن معادلات در برابر دشمن صهیونیستی و در پاسخ به جنایات دشمن علیه ساکنان اردوگاه جنین، نیروهای العیاش شهرک شاکید را با دو راکت از نوع «قسام-۱» هدف قرار دادند. به گفته این گروه، با وجود شرایط امنیتی پیچیده و حساس و کمی امکانات و تجهیزات، ما به تلاش شبانه‌روی ادامه خواهیم داد تا قدرت راکتهای القسام را به دشمن صهیونیستی ثابت کنیم.

 

نیروهای مقاومت همچنین پنجم تیر ماه جاری از شهر جنین در شمال کرانه باختری ۲ راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کردند. برخی منابع فلسطینی خبر دادند راکت شلیک شده از نوع «قسام-۱» بوده که در چند متری «دیوار حایل» در کرانه باختری به زمین اصابت کرده است. در نوشته‌ای که در کنار پرتابگر این راکت قرار داده شده، آمده بود: «آنچه در راه است، بزرگتر است» و «کرانه باختری سپر قدس است.»

 

العیاش مسئولیت این حمله را نیز بر عهده گرفت. این گروه تأکید کرد که دو موشک به سمت شهرک صهیونیستی «رام اون» در غرب شهر جنین شلیک شد. رسانه‌های صهیونیستی چهارم خردادماه نیز از شلیک یک راکت از کرانه باختری به سمت یک شهرک صهیونیستی خبر داده بودند و ادعا کرده بودند که این راکت پیش از رسیدن به هدف، در هوا منفجر شده است./ فارس

نظر شما