صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 31
کد خبر: ۱۹۷۲۲۵

سناتور روس: احتمال تشدید جنگ اوکراین با انتخابات آمریکا وجود دارد

نایب رئیس مجلس سنای روسیه با بیان اینکه دو حزب اصلی آمریکا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری احتمالا تنش‌ها در اوکراین را افزایش دهند، گفت این امر می‌تواند به شرایط بسیار ناگوار ختم شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با تداوم مخالفت‌های اوکراین با پیشنهاد مذاکرات صلح روسیه به دستور غرب و نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسکو درباره احتمال تشدید جنگ هشدار داد.

«کنستانتین کاساچف» نایب رئیس مجلس سنای روسیه امروز (دوشنبه) گفت که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، خطر تشدید درگیری‌ها در اوکراین وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کاساچف در پاسخ به سوال رسانه‌ها درباره تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر جنگ اوکراین، توضیح داد: «نمی‌توانم بگویم که [درگیری‌ها]قطعا تشدید خواهد شد، اما چنین ریسکی وجود دارد، برای من واضح است».

وی در این‌باره اضافه کرد: «واقعیت این است که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا، که اوج آن در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد، ممکن است به یک شرایط بسیار ناگوار، اگر نگوییم کشنده، ختم شود».

این سناتور روس ضمن اشاره به افزایش غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار آمریکایی‌ها با ورود به مرحله اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری سال بعد، هشدار داد که آن‌ها ممکن است با متوسل‌شدن به اقدامات نظامی، سعی در انحراف توجهات از موضوعات زیان‌بار برای آراء خود داشته باشند.

طبق این گزارش، کاساچف همچنین تصریح کرد که هر حزبی (دموکرات یا جمهوری‌خواه) در آمریکا اگر ببیند که با افزایش تنش در بحران اوکراین می‌تواند رأی بیشتری برای خود در انتخابات ریاست جمهوری جمع کند، قطعا این کار را انجام خواهد داد.

رژیم کی‌یف که ۲۰ درصد از خاک اوکراین را در مقابل روسیه از دست داده است و هم‌اکنون اصرار دارد که صلح تنها با تأمین تمامیت ارضی این کشور و خروج کامل نیرو‌های روسی ممکن است. از طرف دیگر، سعی دارد با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، صد‌ها میلیارد دلار کمک نظامی از کشور‌های غربی جلب کند.

امروز همچنین «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت مخالفت اوکراین با مذاکرات صلح، به نفع مسکو است و اتمام موفقیت‌آمیز عملیات نظامی ویژه کشورش را ممکن می‌سازد. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: