صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۲۲
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۷۸۴۶

حمله خرابکارانه به خطوط برق دیالی عراق

اداره محلی منطقه بنی سعد در استان دیالی عراق اعلام کرد که یک خط اصلی برق در معرض انفجار خرابکارانه قرار گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر، نجم السعدی، مدیر منطقه بنی سعد در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی بعقوبه، شامگاه دیروز(جمعه) گفت: یک دکل در خط اصلی برق که در ۲۵ کیلومتری شرق منطقه المرادیه از بغداد تا دیالی امتداد دارد، منفجر شد.

 

وی تاکید کرد: تحقیقات فوری در این مورد آغاز شده است.

 

به گزارش «بغداد الیوم» علیرغم اعلام نیرو‌های امنیتی عراق مبنی بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و تشکیل اتاق عملیات دائمی، چند روز پیش نیز خطوط اصلی انتقال برق به ویژه در استان صلاح الدین در معرض اقدامات خرابکارانه با مواد منفجره قرار گرفت.

 

عصر امروز احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت که حوادث تصادفی یا تروریستی بر ساعت تامین برق تاثیر گذاشته و کمیته‌هایی تحقیقی تشکیل شده تا علل حوادث را روشن کرده و توصیه‌های خود را به وزیر برق ارائه کنند.

 

موسی در مورد اقدامات دولت در پاسخ به اتفاقات اخیر توضیح داد: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق دستور تشکیل اتاق عملیات دائمی را داد که نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، دفاع و برق را گرد هم می‌آورد و گروه‌هایی برای حفاظت از مسیر‌های خطوط حامل با نصب دوربین‌های حرارتی و انجام پرواز‌ها برای حفاظت از این زیرساخت‌ها مستقر می‌شوند.

 

وی در خصوص برنامه ریزی برای اطمینان از تداوم برق و افزایش ساعات تامین، توضیح داد: وزارت برق عراق یک برنامه راهبردی برای افزودن ۱۱ هزار مگاوات به سیستم در مدت ۳ سال با افزودن سیکل‌های ترکیبی، تکمیل پروژه‌های انرژی خورشیدی، تکمیل اتصال شبکه برق به کشور‌های همسایه و نیز پروژه‌های دیگر دارد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما