صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۳
  • چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 29 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۷۸۹۳

عربستان همچنان عرضه نفت خود را کم می‌کند

دولت عربستان به صورت داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه از صادرات نفت خود به بازار جهانی را کم کرده و اعلام کرده که این روند را تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از اس پی ای، عربستان سعودی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان اعلام کرده که حداقل برای یک ماه دیگر روند کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه خواهد داد تا از کاهش قیمت نفت در بازار جلوگیری کند.

منابع آگاه در وزارت انرژی عربستان اعلام کردند که این کشور به صورت داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه از صادرات نفت خود به بازار جهانی کم کرده و حداقل برای ماه سپتامبر هم این روند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه خواهد داد و نرخ تولید این کشور 9 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

این منبع آگاه تأکید کرد که اقدام داوطلبانه سعودی‌ها با هدف تقویت تلاش‌های پیشگیرانه توسط کشورهای عضو اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل در بازار نفت انجام می‌شود.

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه هم به فاصله کمی از اعلام سعودی‌ها گفت که مسکو 300 هزار بشکه روزانه از صادرات نفت خود در ماه سپتامبر کم خواهد کرد.

کشورهای عضو گروه اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و متحدان نفتی این گروه شامل روسیه می‌شود، در ماه اکتبر توافق کردند تا پایان سال 2023 معادل 2 درصد تقاضای نفت در بازار جهانی، از عرضه نفت در بازار کم کنند./فارس

نظر شما