صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۶
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۲۶۶

اعلام وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران

مدیرعامل ستاد معاینه فنى پایتخت گفت: از ابتدای امسال تا ۱۳ مرداد ماه، حدود ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش راهبرد معاصر. شادى مالكى اظهار كرد: از آمار اعلامی، 521 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده و نقص مربوط به آلایندگی 62 هزار و همراستایی 36 هزار و کمک فنر 19 هزار و تست ترمز 47 هزار و وضعیت ظاهری 72 هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت جهت اخذ معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد گردیده است.در مجموع 29 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نگردیده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده اند.

 

وى بيان كرد: از ابتدی امسال تا پایان 13 مرداد ماه، حدود 497 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، در حدود 87 هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود 17 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر می باشند.

 

مالكى تاكيد كرد: در سال 1401، در حدود 3.5 میلیون دستگاه خودری پلاک تهرانی مشمول معاینه فنی بوده اند که از این تعداد 37 درصد آن به مراکز معاینه فنی شهر تهران و بنا بر اعلام رسمی پلیس راهور تهران بزرگ 40 در صد آن به مراکز خارج از شهر تهران مراجعه کرده اند. این آمار نشان می دهد در حدود 77 درصد از خودروهای پلاک تهران مشمول، دارای معاینه فنی و 23 در صد آن فاقد معاینه فنی بوده اند.

 

وى گفت: به این نکته بایستی اشاره شود که برای خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران که سوابق آن در مراکز ما موجود است پیامک یادآوری ارسال می شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما