صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 13
کد خبر: ۱۹۹۲۴۶

مصر: دشمنان سوریه همچنان به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهند

مشاور سابق سازمان اطلاعات مصر، گفت که دشمنان و توطئه گران در سوریه به حمایت از تروریسمی که امنیت و حاکمیت این کشور را هدف قرار می دهد، ادامه می‌دهند.

به گزارش راهبرد معاصر، سرتیپ «محمد رشاد» مشاور سابق سازمان اطلاعات و امنیت مصردر واکنش به تحرکات داعش و حملات اخیر این گروهک تروریستی در سوریه، گفت که دشمنان سوریه همچنان به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهند.

 

به نوشته خبرگزاری سانا، او گفت که نیروهای آمریکایی و دیگر نظامیان اشغالگر به شکل غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند و در راستای کاهش توانایی سوریه برای مقابله با تروریسم اقدام می‌کنند. محمد رشاد تأکید کرد که هیچ جایگزینی برای خروج این نیروها و در ادامه تسلط ارتش سوریه بر تمامی خاک این کشور در راستای نابودی کامل تروریسم نیست.

 

گروهک داعش طی کمتر از چهل و هشت ساعت گذشته، دو حمله به مواضع ارتش سوریه و نیروهای متحد آن در دو استان رقه (شمال) و دیرالزور (شرق) انجام است. به گفته منابع غیر رسمی در حمله استان دیرالزور تاکنون 32 نظامی ارتش سوریه کشته شده‌اند. این حملات نشان می‌دهد که داعش در حال بازیابی فعالیت نظامی خود در بادیه [صحرای] سوریه [در شرق این کشور] است.

 

سرتیپ «محمد رشاد» با محکومیت شدید حمله به اتوبوس نظامیان ارتش سوریه در جنوب دیرالزور، بر ضرورت حمایت از سوریه و ایستادگی در کنار این کشور برای نابودی تروریسم تأکید کرد.

 

در این راستا روزنامه الاخبار لبنان نیز گزارش داد منابع روس تأکید کرده‌اند که آمریکا حمایت تازه‌ای از عناصر داعش در بخش‌هایی از خاک سوریه به عمل آورده و سرّ فعال شدن عناصر داعش بعد از چهار ماه، حمایت آمریکاست.

 

اخیرا منابع مطلع تأکید کرده‌اند که آمریکا قصد دارد خط ارتباط مرزی سوریه و عراق را قطع کند. «جیمز جفری» فرستاده پیشین آمریکا در سوریه با بیان اینکه نیروهای این کشور از سوریه خارج نمی‌شوند، اذعان کرد، «ما در التنف [سوریه] حضور داریم تا مسیر اصلی بین دمشق و تهران را در جنوب [سوریه] قطع کنیم. در دوره ترامپ نیز حرکاتی صورت گرفت تا به نظام بشار اسد، فشار وارد شود»/فارس

نظر شما