صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۴۸
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 15
کد خبر: ۱۹۹۶۱۱

ادامه تقلای صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط با ریاض

یکی از مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کرد توافقی با ریاض در شرف امضا نیست، اما پیشرفت حاصل شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، تساحی هنگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از پیشرفت بزرگ مذاکره آمریکا و عربستان در پرونده عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو خبر داد، اما گفت امضای این توافق نزدیک نیست.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری شهاب؛ رئیس شورای امنیت داخلی رژیم اشغالگر گفت: کاخ سفید در تکذیب گزارش عادی سازی عجله کرد و در این مورد حق داشت.مسائل در شرف امضا نیست، اما قطعا پیشرفت زیادی در گفت و گوی میان آمریکا و عربستان وجود دارد.

 

روزنامه معاریو به نقل از ایلی کوهن، وزیر خارجه رژیم اشغالگر مدعی شد: عربستان به اندازه اسرائیل از عادی سازی روابط بهره خواهد برد. آمریکا در پیشبرد توافق صلح میان عربستان و اسرائیل منافعی دارد، زیرا این امر به ثبات منطقه و کاهش بهای سوخت کمک خواهد کرد و دستاورد مهمی برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش از انتخابات خواهد بود.

 

معاریو افزود: بهره عربستان از چنین توافقی کمتر از بهره‌ی اسرائیل نیست، زیرا این توافق به ریاض کمک و در‌ها را به روی فرصت‌های جدید برای همکاری اقتصادی و فناوری میان اسرائیل و عربستان باز خواهد کرد.

 

کوهن در ادامه ادعا کرد: توافقات «ابراهیم» که به رونق و رشد روابط میان اسرائیل و امارات عربی متحد منجر شد و در توافق تجارت و گردشگری و سرمایه گذاری بازتاب داشته است و از پتانسیل‌های عظیم نهفته در توافق اسرائیل و عربستان- که رهبر جهان اسلام است- حکایت دارد.

 

بر اساس بیانیه ها؛ عربستان پیشتر بار‌ها اعلام کرده بود دستیابی به راهکاری برای مناقشه میان اسرائیل و فلسطین بر اساس تشکیل دولت فلسطین به مرکزیت قدس شرقی است و این امر شرط عادی سازی روابط با تل آویو است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما