صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۰۲
  • چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 29 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۹۹۱۷

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اراضی اشغالی

دو مقام صهیونیستی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پی افزایش نگرانی‌ها در دولت بایدن درخصوص تاثیرات اصلاحات قضایی نتانیاهو بر توانایی‌های نظامی این رژیم، هفته آتی به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مقامات صهیونیستی اعلام کردند که میلی در سفر خود به اراضی اشغالی با گالانت، هالوی و دیگر مقامات امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا میلی با نتانیاهو نیز دیداری خواهد داشت یا نه.

یک مقام آمریکایی هفته‌ها پیش به اکسیوس گفت که پنتاگون نگران بحران نظامی در رژیم صهیونیستی است چراکه ممکن است تبعاتی منفی بر روی بازدارندگی راهبردی این رژیم داشته باشد.

این بحران علی‌الخصوص در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی می‌تواند تبعات منفی بر روی نیرو‌های آمریکایی که همکاری نزدیکی با این رژیم در منطقه دارند، بگذارد. این شرایط حتی ممکن است آمریکا را وادار کند که نیرو‌های بیشتری به منطقه اعزام کند.

پایگاه خبری اکسیوس نوشت که هزاران سرباز از نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی در مخالفت با تصمیم حزب نتانیاهو مبنی بر تضعیف دادگاه عالی این رژیم، خدمت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به نوشته این پایگاه خبری، از زمانی که حزب نتانیاهو قانونی را تصویب کرد که توانایی دادگاه عالی برای نظارت بر اقدامات این رژیم را محدود می‌کند، بسیاری از نیرو‌های این رژیم از انجام وظیفه خودداری کرده و در تمرینات شرکت نکرده‌اند. این نیرو‌ها شامل خلبانان جنگنده‌ها و اعضای اطلاعاتی، سایبری و عملیات‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی می‌شوند.

از آن موقع سران ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با کاهش تدریجی آمادگی این رژیم برای جنگ هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به خلبانان جنگنده ذخیره وابسته است. خلبانان ذخیره برای حفظ مهارت‌های عملیاتی خود هفته‌ای یک بار پرواز را تمرین می‌کنند. خلبانانی که چندین هفته تمرین نکنند، مجوز پرواز دریافت نخواهند کرد. / ایسنا

نظر شما