صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 18
کد خبر: ۲۰۰۱۰۹

کربی: بایدن به دنبال گفتگوی بدون پیش شرط با کره شمالی است

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از درخواست واشنگتن برای گفتگو با پیونگ یانگ خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، افزایش آزمایش‌های موشکی کره شمالی در برابر رزمایش‌های متعدد آمریکا و کره جنوبی باعث تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره طی چند ماه اخیر شده است. با این حال، بازدارندگی هسته‌ای پیونگ یانگ مقامات واشنگتن را برآن داشته است به دنبال راهکاری به منظور آرام ساختن شرایط باشند.

 

به گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست، یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دنبال ملاقات بدون پیش شرط با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مذاکره پیرامون عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای است.

 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرد: کره شمالی به این درخواست ما پاسخ مثبتی ارائه نکرد، اما این موضوع همچنان بر روی میز است. ما به دنبال آن هستیم که با طرف مقابل رو در رو نشسته و بدون هیچ پیش شرطی به مذاکره بپردازیم.

 

سخنان کربی در حال مطرح می‌شود که بایدن امروز (جمعه) در کمپ دیوید میزبان رهبران کره جنوبی و ژاپن است. مقابله با تهدیدات هسته‌ای کره شمالی یکی از اصلی‌ترین محور‌های گفتگو میان رهبران ۳ کشور را تشکیل می‌دهد.

 

جان کربی از ارائه جزئیات پیرامون زمان ارائه پیشنهاد از سوی آمریکا به طرف کره‌ای اجتناب کرده و افزود: دولت بایدن در حال افزایش تلاش‌ها به منظور ارتباط با پیونگ یانگ است.

 

وی در پایان تاکید کرد: علی رغم بی علاقگی کره شمالی به درخواست ما، واشنگتن باید اطمینان حاصل کند از هر نظر آماده دفاع از امنیت ملی خود و منافع شرکایش شامل کره جنوبی و ژاپن در منطقه است.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا موفق شد ۳ بار در طول دوره ریاست جمهوری خود با کیم جونگ اون دیدار کند. این در حالی است که با ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن، هیچ کدام از این دیدار‌ها در نهایت نتوانست مشکلات در روابط میان دو کشور را حل کند./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما