صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۲
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۲۰۹

خجسته پور: تعامل ایران و عربستان جدا از حوزه سیاسی در اقتصاد هم مثمر ثمر خواهد بود

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: روابط ایران و عربستان تنها به موضوعات سیاسی منتهی نخواهد شد و حتما در حوزه های تجاری و اقتصادی نیز مثمر ثمر و راهگشاست و در نهایت به نفع مردم دو کشور خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا خجسته پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان، گفت: سیاستی که دولت سیزدهم در رابطه با تعامل با همه کشورهای همسایه در پیش گرفته در حال حاضر بسیار منطقی است و باعث ایجاد یک توازن در تعاملات بین‌المللی گردیده که ثمرات این سیاست و اقداماتی که دولت و دستگاه دیپلماسی در این حوزه دارد، مستقیما متوجه ملت خواهد بود و دربردارنده‌ منافع ملی است.

 

وی افزود: سالهاست که دشمن شماره یک اسلام یعنی رژیم صهیونیستی برای پیشبرد مطامع خودش بر طبل اختلاف در میان کشورهای منطقه، علی الخصوص کشورهای بزرگ و تاثیرگذاری همچون ایران و عربستان می‌کوبد.

 

خجسته پور خاطرنشان کرد: اما دور جدید روابط ایران و عربستان خواب پریشان دشمنان اسلام را خصوصا صهیونیستهای کودک کش را آشفته نمود و منطقه را از ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی ناامن تر و برای دوستداران اسلام عزیز با ثبات تر نمود.

 

وی در ادامه گفت: امروز این سطح از روابط دو کشور ایران و عربستان تنها به موضوعات سیاسی منتهی نخواهد شد و حتما در حوزه های تجاری و اقتصادی نیز مثمر ثمر و راهگشاست و در نهایت به نفع مردم دو کشور ایران و عربستان خواهد بود و افول صهیونیست‌ها و آمریکا را در پی دارد.

 

این فعال سیاسی در ادامه گفت: امیدوارم با درایت و تدبیر و بر آموزه های دین مبین اسلام و با حفظ منافع ملی، روابط ایران و عربستان و همچنین روابط با سایر کشورهای منطقه ارتقاء و بهبود یابد تا بیش از پیش شاهد افول کشورهای غربی و صهیونیستی در منطقه باشیم.

 

خجسته پور در پایان گفت: توسعه روابط ایران و عربستان معادلات انتقال قدرت از غرب به شرق را تسریع می‌کند و ریاض هم با درک این واقعیت در پی نزدیکی بیشتر به چین و روسیه است و از این پس ما شاهد تغییر معادلات منطقه و جهان خواهیم بود./فارس

نظر شما