صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۲۸۰

کاهش صادرات نفت عربستان

آمارهای رسمی حاکی است که صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن به کمتر از 7 میلیون بشکه رسیده که کمترین میزان در 21 ماه گذشته به‌شمار می‌رود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به‌طور کلی عربستان در ماه ژوئن روزانه 6.8 میلیون بشکه نفت صادر کرده که نسبت به ماه می 124 هزار بشکه در روز کمتر بوده است.

این نخستین بار است که در سال 2023 شاهد کمتر شدن صادرات نفت عربستان از رقم 7 میلیون بشکه‌ای روزانه هستیم. ذخایر نفت انبارشده عربستان هم در ماه ژوئن 1.64 میلیون بشکه کمتر شده است. با توجه به اقدام داوطلبانه سعودی‌ها برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای روزانه نفت خود، رقم تولید نفت این کشور، در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر به‌طور متوسط حدود 9 میلیون بشکه در روز برآورد می‌شود.

البته قرار بود عربستان فقط در ماه جولای صادرات نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه کاهش دهد، اما اخیرا اعلام کرده که این روند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داد.

آژانس بین‌الملل انرژی هفته گذشته گزارش داد که عرضه نفت از سوی کشورهای اوپک پلاس 1.2 میلیون بشکه در روز کمتر شده و به 50.7 میلیون بشکه روزانه رسیده که کمترین میزان در حدود دو سال گذشته به‌شمار می‌رود./فارس

نظر شما