صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۰۷
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 22
کد خبر: ۲۰۰۷۴۳

زلنسکی: اوکراین پیروز جنگ با روسیه است

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که کشورش می‌تواند در نبرد با روسیه پیروز شود!

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به تبعات شکست این کشور در نبرد با روسیه هشدار داد. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه مدعی شد که اگر اوکراین بازنده نبرد با روسیه باشد، تمامی همسایه‌های روسیه در خطر خواهند بود.

رئیس جمهور اوکراین، در جریان سخنرانی در پارلمان دانمارک، ادعا کرد که در صورت شکست اوکراین، قوانین بین المللی از بین خواهد رفت.

به ادعای زلنسکی، در این صورت دموکراسی‌های جهان می‌توانند هدف حملات موشکی، شورش مزدوران یا اقدامات بی ثبات کننده قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور اوکراین ضمن قدردانی از نمایندگان پارلمان دانمارک برای اعلام موافقت با ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ به این کشور، مدعی شد که اوکراین پیروز این نبرد است.

وزارت دفاع دانمارک دیروز یکشنبه در بیانیه‌ای تأیید کرد که جنگنده‌های F-۱۶ را به شرط آموزش خلبانان نیرو‌های مسلح اوکراین، اخذ مجوز‌های لازم و آماده شدن زیرساخت‌های این کشور برای استفاده از جنگنده‌های مذکور به کی یف ارسال می‌کند.

«مت فردریکسن» (Mette Frederiksen) نخست وزیر دانمارک در جریان دیدار دیروز خود با ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که کشورش ۱۹ فروند جنگنده F-۱۶ A/B را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

این در حالیست که رئیس جمهور اوکراین پیش از دانمارک، با هدف ادعایی تقویت نیروی هوایی کشورش به هلند رفته بود.

ارتش اوکراین مدعی است که این جنگنده‌ها برای موفقیت ضدحمله خود که از زمان آغاز در ماه ژوئن به کندی پیش رفته، حیاتی است؛ زیرا از حمله جنگنده‌های روسی به نیرو‌های پیشرو متعلق به کی یف جلوگیری می‌کند. / مهر

نظر شما