صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۳۱
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 22
کد خبر: ۲۰۰۷۴۴

سوزاندن صورت محیط‌بان توسط قاچاقچیان بی‌رحم و مجروح شدن جنگلبان در مازندران

یک شکارچی غیرمجاز در بهشهر صورت محیط بان را سوزاند و در نور نیز قاچاقچیان چوب، جنگلبان را مجروح کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: چند نفر از نیرو‌های این یگان بعد از اطلاع از حضور چند شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات منطقه هزار جریب شهرستان بهشهر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت یکی از این شکارچیان غیر مجاز را دستگیر کردند، اما در حین دستگیری شکارچی با فلاسک چای داغ به محیطبان حمله می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: اصابت فلاسک چای داغ به صورت محیطبان سبب می‌شود این محیطبان از ناحیه صورت و گردن دچار سوختگی شود.

مسلم آهنگری با بیان اینکه دو قبضه سلاح غیر مجاز از این متخلفان کشف و ضبط شد، گفت: شکارچی غیرمجاز با اتهام شکار غیر قانونی، حمله و آسیب به محیط بان تحویل مراجع قانونی شد.

وی افزود: امروز با دادستان شهرستان بهشهر حضوری ملاقات داشتم و تقاضای اشد مجازات برای این متخلف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ما تنها ضابط قضائی هستیم و نوع و میزان مجازاتی که برای شکارچی متخلف در نظر گرفته می‌شود به عهده قاضی پرونده است.

همچنین در شهرستان نور نیز حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه یکی از نگهبانان منابع طبیعی که جزو نیرو‌های شرکتی بوده و مسئولیت نگهبانی و کنترل ورود و خروج قاچاق چوب در پارک جنگلی نور را برعهده داشت به یک خودروی وانت نیسان حامل چوب مشکوک می‌شود و با جلوگیری از خروج این خودرو متأسفانه قاچاقچیان که سه تن بودند به این نگهبان حمله ور شده و با سلاح سرد از جمله داس او را از ناحیه سر، گردن و دست زخمی می‌کنند. / مهر

نظر شما