صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 23
کد خبر: ۲۰۱۰۲۸

پوتین: روسیه تلاش کی‌کند مانع جنگ غرب علیه مردم دونباس شود

رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در اجلاس بریکس با بیان اینکه تلاش غرب برای حفظ سلطه خود در جهان منجر به بحران اوکراین شد، گفت که گروه بریکس اما به‌دنبال دستیابی به نظم جهانی عادلانه است.

به گزارش راهبرد معاصر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که اقدامات این کشور در اوکراین با هدف متوقف کردن جنگ غرب علیه مردم منطقه دونباس است.

 

پوتین طی سخنرانی ویدئویی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران گروه بریکس در آفریقای جنوبی، توضیح داد: «تلاش کشورهای غربی برای حفظ هژمونی و سلطه جهانی خود بود که به بحران در اوکراین منجر شد. برخی کشورها هنوز هم تلاش می‌کنند سلطه و سیاست نواستعماری خود را تحمیل کنند».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه گروه بریکس خواستار نظم جهانی عادلانه بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است، اظهار داشت: «ما مشتاقانه منتظر همکاری بین کشورهای بریکس از طریق یک شبکه نوآوری مشترک و استفاده از هوش مصنوعی هستیم».

 

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: «ما از طریق ریاست خود بر گروه بریکس در دوره بعدی، به دنبال تسهیل اجرای تصمیمات مربوط به گسترش این گروه و همچنین برگزاری جلسات دوره ای خواهیم بود و برای مبارزه با تروریسم و ​​پولشویی تلاش خواهیم کرد».

 

طبق این گزارش، پوتین با بیان اینکه کشورهای عضو گروه بریکس استفاده از ارزهای ملی را گسترش خواهد داد، تصریح کرد: «همکاری بین سازمان‌های اقتصادی و مالی در بین کشورهای گروه را تقویت خواهیم کرد. ما به دنبال پایان دادن به سلطه دلار آمریکا در مبادلات تجاری جهانی هستیم»./ فارس

نظر شما