صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 25
کد خبر: ۲۰۱۷۹

واکنش سعد حریری به حملات رژیم صهیونیستی

سعد حریری نخست وزیر نزدیک به جریان غرب‌گرا در پی سقوط دو پهپاد صهیونیست در لبنان، خواستار واکنش جامعه بین المللی بر علیه اسرائیل شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سعد حریری نخست وزیر لبنان ورود دو پهپاد اسرائیل به این کشور را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت و تجاوز به لبنان خواند.

 

رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله از سقوط دو پهپاد اسرائیلی بر فراز آسمان جنوب این کشور خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش، در این حمله یک پهپاد در آسمان منفجر و باعث یک آتش‌سوزی شده و دیگری در نزدیکی مقر رسانه‌ای این گروه به زمین اصابت کرده.

 

سعد حریری در واکنشی به این خبر اظهار داشت که جامعه بین المللی و دوستان لبنان در قبال حمایت از قطعنامه 1701 در برابر تجاوزات اسرائیل مسئولیت دارند.

 

وی خاطر نشان کرده که دولت لبنان به مسئولیت کامل خود برای اینکه به سمت هیچ طرح خصمانه‌ای سوق داده نشود، عمل خواهد کرد.

 

محمد عفیف، سخنگوی رسانه‌ای حزب‌الله لبنان امروز و در همین ارتباط در تماس با خبرگزاری ملی اطلاعات رسانه‌ای، اعلام کرد، حزب الله لبنان هیچ پهپادی را ساقط نکرده است.

 

او با اشاره به اینکه پهپاد اول بدون ایجاد خسارت سرنگون شد، گفت پهپاد دوم به که به مواد انفجاری مجهز بود خود بدون قبل از رسیدن به هدف منفجر شد که در این میان آسیب‌های جدی به ساختمان مرکز رسانه‌ای حزب الله در حومه جنوبی وارد کرد.

 

سخنگوی رسانه‌ای حزب الله گفت پهپاد اولی به طور کامل منفجر نشد و به دست حزب الله لبنان افتاد که حزب در باره محتوای آن و اینکه از کجا هدایت شده است، در حال بررسی و تحقیق است.

 

سخنگوی رسانه‌ای حزب الله لبنان گفت بعد از ظهر امروز ساعت 5 بعد از ظهر حسن نصر الله دبیر کل حزب در باره پاسخ حزب به صورت تفصیلی سخنرانی خواهد کرد.

نظر شما