صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 09
کد خبر: ۲۰۳۲۲۰

دیدار نخست‌وزیر عراق با جمعی از اصحاب رسانه ایران

جمعی از اصحاب رسانه ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق از دولت و مردم این کشور بابت میزبانی از زائران اربعین و اهتمام سطوح عالی این کشور به برگزاری این مناسبت بزرگ تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش راهبرد معاصر. «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 

براساس بیانیه امروز (جمعه) دفتر نخست‌وزیری عراق، السودانی ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت ایرانی، روابط تاریخی و مستحکم دو کشور همسایه ایران و عراق و پیوندهای دینی و اجتماعی آن‌ها را که روابط برادرانه این دو ملت را تقویت می‌کند، ارج نهاده است.

 

نخست وزیر عراق در عین حال بر «نقش پیشگام و محوری این کشور در منطقه، تلاش عراق برای در پیش گرفتن سیاست نزدیک‌سازی دیدگاه‌های منطقه‌ای در راستای تقویت امنیت و ثبات و همچنین برنامه دولت این کشور برای ایجاد شراکت اقتصادی یکپارچه با کشورهای منطقه و جهان» تاکید کرده و اظهار داشته روابط تاریخی کشورهای منطقه می‌تواند کلید ثبات ملت‌ها و شکوفایی آن‌ها باشد.

 

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هیأت ایرانی نیز از استقبال گرم طرف عراقی و تلاش‌های دولت و مردم این کشور در میزبانی از زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین تشکر کرده است.

 

براساس این گزارش، هیأت رسانه‌ای ایران در عین حال اشاره کرده سازماندهی بزرگ انجام شده برای برگزاری اربعین امسال نشانگر توجه و اهتمام عالی‌ترین سطوح عراق به این مناسبت بزرگ بوده است.

 

این هیأت همچنین در این دیدار به «اهمیت ارتباط و هماهنگی رسانه‌های دو کشور در خصوص مسائل مختلفی که منافع متقابل عراق و ایران و مردمان آن‌ها را تقویت می‌کند،» اشاره کرده است./ فارس

نظر شما