صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۱۲
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 26
کد خبر: ۲۰۳۴۵

توافق نخست‌وزیر انگلیس و ترامپ برای ایجاد کارگروه روابط اقتصادی

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد پس از دیدار نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور آمریکا دو طرف توافق کردند تا یک کارگروه ویژه روابط اقتصادی تشکیل دهند.

به گزارش راهبرد معاصر ، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد پس از دیدار بوریس جانسون،‌ نخست‌وزیر این کشور و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در حاشیه برگزاری نشست گروه 7 در فرانسه دو طرف توافق کردند تا یک کارگروه ویژه روابط اقتصادی تشکیل دهند.

 

در این بیانیه آمده است: ترامپ و جانسون به لری کودلوو، دبیر شورای اقتصادی ملی آمریکا، و مارک سدویل، وزیر کابینه انگلیس، دستور دادند تا یک کارگروه ویژه روابط اقتصادی بین دو کشور تشکیل دهند.

 

بیانیه دفتر نخست‌وزیر انگلیس می‌افزاید: این کارگروه با هدف توسعه قوانین مبتنی بر بازار برای افزایش روابط اقتصادی دو جانبه بین آمریکا و انگلیس و رشد اقتصادی دو کشور ایجاد می‌شود.

 

سران انگلیس و آمریکا همچنین درباره همکاری در حوزه‌های دفاعی و امنیتی و فرصت‌هایی که انگلیس پس از خروج اتحادیه اروپا به دست می‌آورد، گفت‌وگو کردند.

 

ترامپ و جانسون در دیدار خود بر اهمیت تجارت آزاد، عادلانه و متقابل تاکید کرده و درباره تعمیق روابط بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

 

اجلاس گروه 7 دیروز و امروز در شهر بیاریتز فرانسه در جریان بوده است.

منبع:فارس

نظر شما