صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۳۰
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 10
کد خبر: ۲۰۳۵۰۸

ارائه ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در نمایشگاه «سیفیت» چین

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۵ میلیارد یورو مربوط به ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی ایران در بیست و سومین رویداد سالانه ايران و چین ارائه شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عبدالملکی گفت: نمایشگاه «سیفیت» چین از بزرگترین رویداد های سرمایه گذاری در دنیا است. امسال به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نمایشگاه حضور دارند.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد، پروژه های سرمایه گذاری مناطق ویژه را هم در کنار مناطق آزاد ارائه کردیم.و در هیئت همراه ما افرادی از وزارت ارتباطات وزارت سرمایه گذاری خارجی هم برای مأموریت های خود در این سفر حضور دارند.

او افزود: ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری را ما در این نمایشگاه ارائه کردیم که ارزش آن بیش از ۱۵ میلیارد یورو است. بیش از ۱۸۰ شرکت در حوزه سرمایه گذاری فقط در این نمایشگاه حضور دارند. تعداد زیادی از آنها از غرفه های ایران بازدید کردند و با مدیر عامل سازمان مناطق آزاد کشور درباره پروژه ها و بسته های سرمایه گذاری صحبت کردند و توافقاتی انجام دادند.

او گفت: ما مذاکراتی را با تعدادی از شرکت های معروف در دنیا داشتیم و پروژه های سرمایه گذاری را ارائه کردیم. استقبال خیلی خوب است و در طی سفر آقای رییس جمهور به کشور چین و گفتگو های صورت گرفته بخش خصوصی دو کشور تمایل زیادی دارند برای اینکه همکاری داشته باشند و فردا آخرین روز نمایشگاه است و ما با دست پر از آن خارج خواهیم شد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما