صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۰۸
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 11
کد خبر: ۲۰۳۶۳۵

۱۰۰ کشته در توفان لیبی/ اعلام ۳ روز عزای عمومی

توفان شرق لیبی را درنوردید و دست کم ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ توفان «دانیال» شرق لیبی را در نوردید و به شهر‌ها و روستا‌های این منطقه خسارت زد و سیل راه‌های ارتباطی شهر‌های بنغازی، سوسه، بیضاء، مرج و درنه را قطع کرد.

مدیر مرکز پزشکی شهر بیضاء به خبرگزاری روسیا الیوم گفت: توفان دانیال بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشته است.

در همین حال، عبدالحمید دبیبه نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی اعلام کرد: تمام شهر‌ها و روستا‌هایی که در معرض توفان دانیال و سیل قرار گرفتند مناطق بحران زده و فاجعه آمیز هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی از تمام سازمان‌ها و نهاد‌های لیبی خواست هرچه سریع‌تر به کمک سیل زدگان در شرق این کشور بشتابند.

دولت منتخب پارلمان لیبی (شرق) نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سیل و توفان بیشترین خسارت را به شهر درنه (شرق) وارد کرده است و این شهر در وضعیت فاجعه آمیزی قرار دارد.

این دولت با تسلیت به خانواده قربانیان اعلام کرد: دولت آمادگی دارد تا به خسارت دیدگان کمک مالی اقتصادی کند.

دولت منتخب پارلمان لیبی از دوشنبه (امروز) به مدت سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و پرچم لیبی به حالت نیمه برافراشته در آمد.

به نوشته پایگاه خبری الوسط لیبیا، سخنگوی فوریت‌های پزشکی شهر سوسه گفت: وضعیت در مناطق کوهستانی این شهر به شدت فاجعه آمیز است و توفان سبب شده آب تمام سطح سوسه را فرابگیرد و آب به تمام خانه‌های این شهر نفوذ کرده است.

وی افزود: تمام راه‌های ارتباطی به سوسه قطع است و تنها با بالگرد می‌توان به این شهر امدادرسانی کرد.

مقامات شرق لیبی دیروز در این منطقه مقررات حالت فوق العاده کوتاه مدت اعمال کردند.

بر اساس این مقررات، تمام مراکز آموزشی تا پنجشنبه هفته جاری تعطیل است. همچنین تمام مراکز تجاری شهر‌ها و روستا‌ها بسته و شهروندان مجاز به تردد در سطح معابر عمومی نیستند.

مرکز هواشناسی لیبی شنبه هفته جاری اعلام کرد: باد‌های قوی که از سمت دریای مدیترانه وزیدن می‌گیرد، یکشنبه مناطق شمال شرق لیبی را در می‌نوردد. سرعت این باد به ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و با باران شدید و سیل همراه خواهد بود. / تسنیم

نظر شما