صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 27
کد خبر: ۲۰۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
آشنا در توئیتی مدعی شد:

روحانی ۱۶ ساعت در روز به کار می‌کند!

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در توئیتی مدعی شد که روحانی از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ۲۳:۳۰ مشغول به کار و تلاش است و ادعاهای خلاف این امر مصداق دروغ و زخم زبان است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ساعات خواب و حضور روسای جمهور در پاستور به یکی از مباحثی بدل شده که رسانه‌ها با جذابیت هرچه تمام‌تر بدان پرداخته و تا کنون هیچ رئیس جمهوری از این مسئله مصون نمانده است.

 

بطور نمونه و در این ارتباط، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین کشور به سحرخیزی و حضوری طولانی در محل کار شهره اطرافیان بود. حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات دولت وقت، رئیس دولت را این گونه تصویر می‌کرد: «افراد جوان‌تر از رييس‌جمهور نيز نمي‌توانند پا به پاي او حركت كنند. ايشان حداقل روزي 14 تا 16 ساعت كار روزانه دارند و هيچ منتي بر كسي نمي‌گذارند و اهتمام فوق‌العاده‌اي به مردم و محرومان بدون سوء استفاده از بيت‌المال دارد. رييس جمهور در بسياري از اوقات تا ساعت 11 شب در دفتر حضور دارد و حتي شام هم صرف نمي‌كند و تنها وسيله پذيرايي بيسكوييت و خرماست.»

 

حواشی این مسئله مدت‌هاست که دامن حسن روحانی را نیز گرفته و شماری از اطرافیان و رسانه‌ها از حضور محدود او در پاستور و استراحتش تا ساعت ده صبح سخن به میان آورده‌اند.

 

حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در سال 92 پیشتر شمایی کلی از یک روز کاری رئیس‌جمهور ارائه داده  بود. حسین دهباشی در توئیتی نوشته بود: «شما اگر ساعت ده می‌آمدید سرکار، ظهر خواب میان‌روزی داشتید، نماز مغرب تشریف داشتید منزل، روزهای تعطیل هم که تعطیل، خسته نمی‌شدید؟ شما اگر اغلب وزرایتان را جز در جلسه هیئت دولت، سالی یک بار هم نمی‌دیدید،  خسته نمی‌شدید؟»

 

چندی پیش نیز عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت بود که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از ساعت 9 و نیم صبح تا هفت شب در دفتر خود حضور دارد. این فعال سیاسی در گفت و گویی که با روزنامه فرهیختگان داشته گفته: روحانی در مقایسه با همه رؤسای جمهور پیشین بعد از انقلاب، وقت برای دولت نمی‌گذارد. او همچنین روایت کرده است که علی اکبر ناطق نوری، از چهره های سیاسی حامی دولت در این باره به روحانی اعتراض کرده و گفته؛ من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت 6:30 صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرایتان گوش کنید.

 

گفته می‌شود که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در اواخر عمر خود منتقد شیوه کار کردن حسن روحانی شده بود. این روزنامه نوشته: مرحوم هاشمی رفسنجانی در آخرین جلسه یکی از کمیسیون‌های «مجمع تشخیص مصلحت نظام»، از شیوه مدیریت روحانی گلایه و انتقاد جدی کرده بود؛ به این دلیل که وقت کافی روزانه برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی نمی‌گذارد و هم اینکه از موضع بالا برخورد کردند و ملاقات با او حتی برای من (هاشمی) هم آسان نیست.

 

موضوع زمانی جالبتر می‌شود که دسترسی به رئیس‌جمهور برای اعضای کابینه و مدیران ارشد دولتی نیز همچون هفت‌خوان رستم سخت و گاهی مواقع غیرممکن است. احمد توکلی چندی پیش به موضوع عدم دسترسی وزرا به رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: «مدتی پیش یکی از مشاورین آقای رئیس‌جمهور را به جهت طرحی که در حال اجرا بود، دیدم و توصیه کردم که برای رفع مشکلات و کاهش انتقادات، اشکالاتی که در اجرای طرح وجود دارد را به رئیس‌جمهور منتقل کنید اما در کمال تعجب پاسخی که شنیدم این بود؛ رئیس‌جمهور به ما وقت ملاقات نمی‌دهد. مدتی پیش هم یکی از وزرای مهم دولت می‌گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیئت دولت با رئیس‌جمهور مسائلم را مطرح می‌کنم، چون رئیس جمهور به ما وقت دیدار نمی‌دهد.»

 

حال حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور به میدان آمده و با انتشار توئیت‌هایی به دفاع از رئیسش پرداخته است. در توئیت آشنا آمده است:

 

«‏۱. روحانی معمولا از شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۷.۴۵ تا ۸.۱۵ صبح وارد ریاست جمهوری و بین همین ساعات غروب با چمدان‌هایی از کارتابل‌های اداری خارج می‌شود.

 

‏۲. معمولا تا ساعت ۲۳.۳۰ کارهای آنی دفتر به منزل ارسال می‌شود.

 

‏۳. معمولا هیچ کارتابلی بیش از ۲۴ ساعت در اتاق یا نزد رئیس جمهور باقی نمی‌ماند.

 

‏۴. معمولا در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۸ چندین جلسه ثابت را اداره کرده و ملاقات‌های ضروری را انجام می‌دهند.

 

‏۵. معمولا روزهای جمعه تماس‌های تلفنی با برخی وزیران و معاونان و استانداران دارند.

برادران و خواهران عزیز

 

‏حسن روحانی نه بی‌نقص است و نه شاید خیلی دوست‌داشتنی اما نه کم‌کار است نه کم‌توجه.

 

‏یادمان باشد!

 

‏۱. زخم زبان از زخم بستر بدتر است.

 

٢. در فرهنگ اسلامی تکرار یک دروغ آن را تبدیل به راست نمی‌کند.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاربر
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
این همه کار می کنه این حال روزمونه اگه کار نکنه چی میشه .