صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 17
کد خبر: ۲۰۴۲۶۷
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

لزوم تبیین نظام چندجانبه گرایی از تریبون سازمان ملل

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رئیس‌جمهور کشورمان باید افکار عمومی جهان را نسبت به خطرات یک‌جانبه گرایی آمریکا آگاه کند، گفت: رئیس‌جمهور کشورمان باید به افکار عمومی جهان بفهماند یک‌جانبه گرایی آمریکا به وقوع چالش‌های زیادی در جهان منجر شده است. همچنین باید نقش ایران در دوره تغییر جهان و سوق یافتن به سمت چندجانبه گرایی تبیین شود.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت الله رئیسی، رئیس‌ جمهور کشورمان برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد دوشنبه عازم نیویورک شد. سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدار با سران کشور‌ها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم ازجمله برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر خواهد بود.

 
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی درباره سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و فرصت به دست آمده برای تبیین مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران به «راهبرد معاصر» گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد فرصت مغتنمی است تا وی به عنوان نماینده ملت ایران از تریبونی جهانی در خاک آمریکا بتواند دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی را مطرح کند.

آیت الله رئیسی باید دیدگاه و افکار عمومی جهان را که به تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد نگاه می کنند از ایران و منطقه به سوی تنش آفرینی های آمریکا و کشورهای غربی سوق دهد


وی افزود: این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که می تواند نقشه های دشمن و سران کشورهای غربی را که در یک سال اخیر به دنبال ساختن فضای ضد ایرانی بودند و می خواستند با راه اندازی تبلیغات منفی علیه ایران از آب گِل آلود ماهی بگیرند، نقش بر آب کند.


کارشناس مسائل سیاسی معتقد است: آیت الله رئیسی باید از فرصت ایجاد شده برای پایان دادن به اتهام زنی ها به جمهوری اسلامی در زمینه موضوعات مرتبط با اغتشاشات داخلی سال گذشته، حاشیه های ایجاد شده بر سر همکاری نظامی با روسیه و نوع سیاست گذاری ایران در مواجهه با هیئت حاکمه افغانستان به نحو احسن استفاده کند.


ظهره وند گفت: آیت الله رئیسی باید دیدگاه و افکار عمومی جهان را که به تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد نگاه می کنند از ایران و منطقه به سوی تنش آفرینی های آمریکا و کشورهای غربی سوق دهد تا مردم آمریکا و غرب ماهیت بحران سازی های غرب را دریابند.


وی عنوان کرد: رئیس جمهور کشورمان باید علیه فضاسازی ها نسبت به موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای ایران سخن بگوید تا با شفاف سازی موارد مرتبط با این موضوع، اظهارات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دنبال فضاسازی علیه ایران است، خنثی کند.


ظهره وند تصریح کرد: آیت الله رئیسی با استفاده از تریبون سازمان ملل متحد باید تلاش کند اثرات تحریم های اقتصادی به ویژه آثار تحریم های دارویی و مسدود شدن مسیرهای کمک به بیماران مبتلا به بیماری های خاص را به گوش مردم دنیا برساند. همچنین لازم است نقش ایران را در مبارزه و برخورد قاطعانه با گروه های تروریستی منطقه ای که مورد حمایت آمریکا هستند، برای افکار عمومی جهان تبیین کند.


وی گفت: سخنان رئیس جمهور برای تأثیرگذاری بر مخاطب خارجی باید مستند باشد تا امکان ویژه ای برای خنثی سازی فضای رسانه ای غرب علیه ایران فراهم شود، به عنوان نمونه باید به این موضوع پرداخت که حقوق اساسی و طبیعی زنان ایرانی با زنانی که در حاکمیت طالبان زندگی می کنند، تفاوت مبنایی دارد.


کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آیت الله رئیسی باید وضعیت مطلوب و زندگی زنان در ایران را برای دنیا تبیین کند، زیرا غرب تلاش می کند با ابزار رسانه نظام جمهوری اسلامی را به نادیده گرفتن حقوق زنان متهم کند، در حالی که این ادعاها خلاف واقع است.


ظهره وند درباره توجه رئیس جمهور به تبیین تازه ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تغییرات جهان معاصر گفت: جهان در حال تغییر از یکجانبه گرایی به سمت چندجانبه گرایی است و رئیس جمهور باید درباره این موضوع صحبت و افکار عمومی جهان را نسبت به ابعاد موضوع آگاه کند. یکجانبه گرایی آمریکا به وقوع چالش های زیادی در جهان منجر شده است و باید نقش ایران در دوره تغییر و تحول جهان و سوق یافتن به سمت چند جانبه گرایی به درستی تبیین شود.

آیت الله رئیسی باید وضعیت مطلوب و زندگی زنان در ایران را برای دنیا تبیین کند، زیرا غرب تلاش می کند با ابزار رسانه نظام جمهوری اسلامی را به نادیده گرفتن حقوق زنان متهم کند


وی درباره نقش آمریکا در بحران اوکراین و رسالت رئیس جمهور کشورمان برای آگاه سازی مردم جهان با استفاده از ظرفیت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان کرد: لازم است رئیس جمهور در سخنرانی خود تأکید کند، آمریکا نقش بسیار مهمی در شکل گیری و طولانی شدن جنگ اوکراین دارد که به قربانی شدن انسان های بیگناهی منجر شده است.

 


کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آیت الله رئیسی از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید به مردم اروپا بگوید آمریکا چگونه توانسته است آنها را در حوزه امنیت به خود متکی و وارد مسیری کند که فرجامی ندارد؛ آن هم زمانی که غرب در تلاش برای خروج از تبعات اقتصادی شیوع کروناست.

 

نظر شما