صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۸
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 17
کد خبر: ۲۰۴۳۴۷

نتیجه کشتی تیلور و حسن یزدانی + فیلم

نتیجه کشتی تیلور و حسن یزدانی به سود کشتی گیر آمریکایی به پایان رسید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نتیجه کشتی تیلور و حسن یزدانی در جریان فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان  مشخص شد. یزدانی مقابل دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۹ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

 

 

 

لحظۀ جنجالیِ بازی تیلور و یزدانی

 در شرایطی که بعد از اجرای فن حسن یزدانی بازی ۵-۱ به‌نفع یزدانی شده بود، داور بعد از اعتراض مربیان آمریکا امتیاز را برگرداند و نتیجۀ بازی ۵-۳ به‌نفع تیلور شد.

نتیجه کشتی تیلور و حسن یزدانی

حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل دیوید تیلور ضربه فنی شد.

 فینالهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد صربستان در حال برگزاری است که در حساس‌ترین مسابقه برای ایرانی‌ها حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت که با ضربه فنی شکست خورد.

در سه دقیقه نخست و در حالی که تیلور برای دوخم اقدام کرد یزدانی با کنده کشی حریف را به پل زد و داوران ۴ امتیاز به یزدانی دادند اما روی اعتراض آمریکایی ها داوران رای را برگرداندند و ۴ امتیاز به تیلور و ۲ امتیاز به یزدانی دادند تا سه دقیقه نخست در اعتراض تماشاگران ۵ بر ۳ به سود تیلور تمام شود.

یک دقیقه و ۱۳ ثانیه به پایان مسابقه تیلور به مچ پای یزدانی رسید و او را خاک کرد تا نتیجه ۷ بر ۳ به نفع تیلور شود. در دقایق پایانی نیز تیلور موفق شد روی زیرگیری یزدانی را به منطقه خطر ببرد و در نهایت شانه‌های یزدانی را به تشک چسباند و با ضربه فنی پیروز شد.

این پنجمین شکست یزدانی از تیلور در شش رویارویی آنها بود و کشتی‌گیر آمریکایی که لقب جادوگر به او داده‌اند باز هم موفق شد پیروزی بزرگترین مبارزه کشتی جهان شود. 

پیش از این نیز امیر محمد یزدانی در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم ۸ بر ۵ مغلوب زین رترفورد از آمریکا شد و به مدال نقره جهان قناعت کرد.

تا دقایقی دیگر امیرحسین زارع در فینال ۱۲۵ کیلوگرم با گنو پتریاشویلی از گرجستان سرشاخ خواهد شد.

 

خلاصه کشتی یزدانی و تیلور

 پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، این بار خود کنار تشک نشسته و یزدانی را کوچ می‌کند.
 اولین تقاضای اخطار در ثانیه ۵۱ برای دیوید تیلور درخواست شد، چراکه یزدانی گارد تهاجمی‌تری را نسبت به حریف آمریکایی خود داشت.
اخطار سی ثانیه اول برای تیلور پس از یک دقیقه و پنجاه ثانیه از آغاز کشتی به حریف آمریکایی داده شد.
 وقتی حسن یزدانی روی دیدید تیلور خیمه زد هادی عامل گفت که می‌توان روی این خیمه برج ساخت!
تغییر عجیبی روی رأی به وجود آمد! از پنج-یک به نفع یزدانی به پنج دو به نفع تیلور تا نتیجه کشتی با نتیجه پنج بر سه به نفع حریف آمریکایی دنبال شود‌. این درحالی بود که یزدانی کنده تیلور را کاملا تابانده بود.
فیلم این فعل و انفعال عجیب و غریب گوشه تشک کشتی بارها و بارها برای داوران به نمایش درآمد تا سرانجام رأی صادر شود‌.
آمریکایی‌ها بلافاصله روی امتیاز پنج-یک چلنج دادند‌.
در یک فعل و انفعال و یک فن استثنایی حسن یزدانی موفق شد روی زیرگیری تیلور کنده او را بالا بیاورد و با تاباندن وی پنج امتیاز از حریف آمریکایی بگیرد این فن سالن میزبان مسابقات را به وجد آورد.
صورت تیلور در این مبارزه آسیب دید و پیش از شروع وقت دوم پزشک تیم آمریکا خون روی ابروی او را پاک کرد.
بعد از لحظاتی دوباره رأی تغییر کرد و این بار داوران ضمن دادن ۵ امتیاز به تیلور، دو امتیاز هم به یزدانی دادند و کشتی با نتیجه پنج بر سه به نفع تیلور ادامه پیدا کرد.
کشتی همچنان در وضعیت زیرگیری‌های تیلور و خیمه‌های سنگین یزدانی ادامه دارد و حریف آمریکایی به یزدانی راه نمی‌دهد.
یک زیرگیری تمیز دیگر از دیوید تیلور و خاک شدن حسن یزدانی پس از پنج دقیقه حساب کار را سه بر هفت به نفع تیلور کرد.
دیوید تیلور در اغلب لحظات مسابقه دو زانوی خود را روی زمین گذاشته و مقابل چرخیدن یزدانی به پشتش قرار می‌گیرد. تیلور تلاش می‌کند که از یزدانی امتیاز بگیرد و با همین روش در نهایت کشتی را به سود خود تمام کرد.
پایان مسابقه با نتیجه ۹ بر ۳ به نفع دیوید تیلور.
دیوید تیلور بعد از پیروزی در این بازی با حرکات دست نشان داد که این پنجمین باری است که یزدانی را شکست می‌دهد که این حرکت اوج کری ستاره امریکایی مقابل حریف دیرینه‌اش بود.
این دومین فینالی بود که با شکست کشتی‌گیران ایرانی مقابل حریفان امریکایی به پایان رسید.

نظر شما