صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 27
کد خبر: ۲۰۵۹۷۳

واکنش طالبان به نشست شورای امنیت درباره افغانستان

سخنگوی طالبان در واکنش به نشست شورای امنیت درباره افغانستان گفت که می‌بایست درباره حذف افغانستان از لیست سیاه سازمان ملل و لغو تحریم‌ها صحبت می‌شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که بحث‌ها و نظر‌های بیان شده در سازمان ملل تنها با طرح دو موضوع کوچک و داخلی مانند آموزش زنان و کار آن‌ها منحرف شد.

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در این باره ادامه داد که امنیت، عفو عمومی، صلح و ثبات، توسعه اقتصادی، تشکیل نیرو‌های امنیتی، تامین بودجه از درآمد‌های داخلی، گسترش معارف در سراسر کشور و ده‌ها تحول دیگر مورد بحث قرار نگرفته است.

ذبیح الله مجاهد اضافه کرد که حذف افغانستان از لیست سیاه در سازمان ملل، لغو تحریم ها، آزادسازی دارایی‌های توقیف شده و در نهایت به رسمیت شناختن طالبان و واگذاری کرسی افغانستان به افغان‌ها باید در این نشست مطرح می‌شد.

این مقام طالبان افزود: مواردی که بیان نشده و سیاست فشار و زور همچنان پابرجاست؛ همه نشان می‌دهند که این گروه‌های خودخواه همچنان با ما در جنگ هستند و سازمان ملل را گروگان گرفته و علیه ما از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش العربیه، در واکنش به محدودیت‌های اعمال شده از سوی طالبان علیه زنان و دختران در افغانستان، سازمان ملل متحد حذف زنان از فعالیت‌های عمومی افغانستان را محکوم کرد. / اسپوتنیک

نظر شما