صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 27
کد خبر: ۲۰۵۹۹۰

اسطوره میلان مشاور رئیس جمهور اوکراین شد

آندری شوچنکو به عنوان مشاور رئیس جمهور اوکراین انتخاب شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آندری شوچنکو، بازیکن سابق میلان و چلسی به سمت مشاور ریاست جمهوری اوکراین، ولودیمیر زلنسکی انتخاب شد. شوچنکو که همراه با خانواده‌اش در لندن زندگی می‌کند، طی یک فرمان آنلاین از سوی رئیس جمهور اوکراین به عنوان مشاور او انتخاب شد.

در فرمان عنوان شده این بازیکن سابق می‌تواند از خارج از کشور به عنوان مشاور رئیس جمهور به ایفای نقش بپردازد، اما به جزئیات بیشتری از سمت او اشاره‌ای نشده است. البته به نظر می‌رسد هنوز شوچنکو به این درخواست پاسخ قطعی نداده است.

این بازیکن که در سال ۲۰۱۲ و پس از یک دوره بازی فوق العاده در تیم‌های مختلف بازنشسته شد، اکنون راه سیاست را در پیش گرفته است. او در زمان بازی خود یک عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یک توپ طلا و ... را به دست آورد. او همچنین ۳۴۳ گل در سطح باشگاهی و ۴۸ گل در تیم ملی به ثمر رساند و رکورد برترین گلزن تیم ملی اوکراین را در اختیار دارد.

به گفته زلنسکی، شوچنکو پیش از این سفیر پروژه‌ای به نام united۲۴ بوده که به جمع آوری کمک‌های مالی برای کار‌های نظامی و بازسازی اوکراین اختصاص داشته است. او برای این پروژه ۲۶۰ میلیون یورو هم جمع آوری کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما