صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۰۰
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۵۵

خالد بن سلمان در آمریکا به دنبال چیست؟

خالد بن سلمان برادر محمد بن سلمان و معاون وزیر دفاع سعودی چند روزی است که به آمریکا سفر نموده است. گفته می‌شود که گفتگو پیرامون صلح آتی در یمن و مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا در صدر گفتگوهای بن سلمان در واشنگتن قرار دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناکامی در تداوم جنگ چهار ساله یمن از یک سو و نگرانی از وقوع هرگونه گفتگوی احتمالی میان تهران و واشنگتن موجب آن شده تا خالد بن سلمان، پسر ملک سلمان و برادر ولیعهد کنونی که پیشتر سفیر سعودی در واشنگتن بود عازم آمریکا شده و به گفتگو با مقامات کاخ سفید بپردازد.

 

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) شامگاه سه‌شنبه 27 اوت گزارش داد، شاهزاده خالد بن سلمان، جانشین وزیر دفاع سعودی که پیش‌تر وارد ایالات متحده شده است طی ملاقات‌هایی با مقامات آمریکایی پرونده‌های مختلفی را در راستای حمایت از امنیت و ثبات در منطقه مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

در همین زمینه مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا و شاهزاده خالد بن سلمان جانشین وزیر دفاع پادشاهی سعودی، چهارشنبه 28 اوت در واشینگتن با یکدیگر دیدار کرده و بر ضرورت تقویت امنیت دریانوردی در منطقه تاکید کردند.

 

بنا به بیانیه صادره از وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، پمپئو و خالد بن سلمان فعالیت‌های ایران را که بر هم زننده ثبات در منطقه است مورد بحث و بررسی قرار داده بر گفت‌وگو‌ها به عنوان راهکاری برای پایان دادن به نزاع در یمن تاکید کردند.

 

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مایک پامپئو، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان بر حمایت ایالات متحده از راه حلی مبتنی بر مذاکره میان یمن و شورای انتقالی جنوبی تاکید کرد.

 

خبرگزاری بلومبرگ روز گذشته نوشته بود که سفر برادر کوچک‌تر محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به واشینگتن با «تحولات» احتمالی در رویکرد آمریکا در قبال ایران مرتبط است.

 

به نوشته این خبرگزاری، دیدار خالد بن ‌سلمان از واشینگتن تنها چند روز بعد از اظهارات ترامپ در مورد باز بودن در مذاکرات با ایران، همچنین انتشار گزارش‌هایی از تمایل آمریکا برای وارد شدن به مذاکره مستقیم با حوثی‌های شیعه یمن مورد حمایت جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

نظر شما