صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۹۱
سرپرست وزارت آموزش پرورش وعده داد:

پایان مدارس خشتی و خداحافظی با بخاری نفتی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پایان کلاس های با بخاری نفتی و مدارس خشت و گلی، یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بحران بخاری‌های نفتی در مدارس ایران، از جمله چالش‌هایی است که در طول دهه‌های اخیر قربانیان زیادی را به جای گذارده است. کودکان سوخته شده در شین‌آباد تنها یکی از آسیب دیدگان این معضل بوده‌اند که با وجود گذشت سال‌ها همچنان با عواقب آن ناکارامدی دست به گریبان‌اند.

 

آموزش و پرورش در خلال سالیان اخیر، مدام از پایان کلاس‌هایی با بخاری‌های نفتی سخن به میان آورده است، امری که تا کنون به شکل کامل جنبه‌ی عینی نیافته است. سید جواد حسینی سرپرست کنونی این وزارت‌خانه نیز روز پنجشنبه و در سفر به استان کرمان به تکرار این وعده پرداخت.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پایان کلاس های با بخاری نفتی نیز یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خواهد بود.

 

حسینی با اشاره به این مطلب که ۲۴ هزار کلاس درس درکشور وجود دارد که علمک گاز برای آنها رفته اما بخاری نفتی دارند که در مهرماه سال جاری به بخاری های هوشمند مجهز می شوند، ادامه داد: در استان کرمان ۷۵۰ کلاس با ۹ میلیارد تومان اعتبار  در استان کرمان  تا اول مهرماه از بخاری های هوشمند بهره مند می شوند.

 

وی یادآور شد: ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی اختصاص یافته است که دو درصد نیز افزایش خواهد یافت و این اعتبارات در حالی محقق شده که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم.

 

حسینی با تاکید بر این مطلب که اول مهر پایان مدارس خشت و گلی خواهد بود، گفت: باید این جشن را در کشور برگزار کنیم و این در حالی است که بیش از ۴۰۰ مدرسه خشت و گلی در  کشور داریم.

 

وی ادامه داد: در استان کرمان در حال حاضر ۸۰ کلاس خشت و گلی وجود دارد که با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار  که برای آن اختصاص داده ایم در اول مهرماه حذف می شوند.

 

حسینی در ادامه گریزی نیز به مدارس غیر انتفاعی زده و با بیان این مطلب که وجود مدارس غیردولتی یکی از شیوه های تحقق عدالت آموزشی است، تاکید کرد: وقتی از مدارس خصوصی صحبت می کنیم به معنای واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی نیست زیرا این وزارتخانه یک نهاد حاکمیتی است و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

 

وی ادامه داد: یک درصد مدارس غیر دولتی ما چون ضوابط را رعایت نمی کنند چهره سایر مدارس غیر دولتی را مخدوش کرده اند و تاکید شده که نظارت جدی تری به آنها صورت گیرد.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: در حوزه مدارس غیر دولتی مباحث هدایت، حمایت، کفایت و نظارت را مد نظر داریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: