پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

ادعای ایدئولوژیک شدن کتاب‌های درسی غلط است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره برخی ادعاها مبنی بر ایدئولوژیک‌کردن کتاب‌های درسی گفت: حتی کتاب‌ دین و زندگی، اندیشه‌ورزی و تفکر را در دانش‌آموزان رشد می‌دهد و اگر فردی در این باره ادعایی دارد باید به‌صورت موردی ارائه دهد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 21
کد خبر: ۱۱۷۸۶
به گزارش راهبرد معاصر ، حجت‌الاسلام علی ذوعلم درباره برخی ادعاها مبنی بر ایدئولوژیک‌ شدن کتاب‌های درسی اظهار کرد: ایدئولوژیک بودن کتاب‌های درسی که برخی از آن نام می‌برند، تعبیر غلطی است.

وی افزود: اینکه می‌گویند کتاب‌های درسی ایدئولوژیک شده به چه معنی است؟ ایدئولوژیک شدن معانی و کاربردهای مختلف دارد، اگر منظور این است که کتاب‌های درسی نوعی تعصب‌ورزی را به دانش‌آموزان القا می‌کند،‌ باید بگویم کتابهای درسی پیش روی شماست، در کدام بخش این کار را انجام می‌دهند؟!

حجت‌الاسلام علی ذوعلم تصریح کرد: حتی کتاب‌های دین و زندگی و هدیه‌های آسمانی نیز اندیشه‌ورزی، تفکر و پرسشگری را در دانش‌آموزان رشد می‌دهد چون مبنای اندیشه اسلامی بر اساس تفکر و عقلانیت و اندیشه‌ورزی است بنابراین ایدئولوژیک‌کردن کتاب‌های درسی حرف درستی نیست و اگر کسی در این رابطه مطلبی می‌گوید باید به‌صورت موردی ارائه دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه برخی می‌گویند در 40 سال اخیر نتوانسته‌ایم به طور کامل در تربیت دانش‌آموزان موثر باشیم را نمی پذیرم، گفت: در جوامع پیشرفته هم ریزش‌هایی وجود دارد و اختلاف نسل جوان و نوجوان با نظام حاکم بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: برای خانواده‌ها بسیار مهم است که فرزندشان به کدام مدرسه می‌رود؛ هم‌اکنون افراد زیادی با بنده تماس و در این رابطه مشورت می‌گیرند، حتی خانواده‌هایی که ممکن است به برخی مسائل چندان حساس نباشند هم برایشان مهم است که فرزندشان به چه مدرسه‌ای می‌رود و چه آموزه‌هایی به او منتقل می‌شود، برای خانواده‌ها مهم است که فرزندشان با اخلاق صحیح و توانمند تربیت می‌شود یا فرادی بدون مسئولیت و بی‌قید و بند.

حجت‌الاسلام ذوعلم تأکید کرد: اگر نهاد مدرسه در جامعه ما نبود آن وقت می‌فهمیدیم که جامعه چه می‌شود، دانش‌آموزان در مدارس بسیاری از آداب و مهارت‌‌ها را به دست می‌آورند پس مدرسه نقش موثر و کارآمد داشته است اما در یک گستره 14 میلیونی دانش‌آموزان هرچقدر هم تلاش کنیم باز هم جای کار دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی متذکر شد: آیا دانشگاه‌ها کاملا توانمند و موثر بودند؟ در تمام عرصه‌های تبلیغی، فرهنگی، آموزشی، دانشگاهی، حوزوی و آموزش و پرورش این سؤال مطرح است اما مسئولیت آموزش و پرورش بسیار گسترده‌تر از بقیه است چون 14 میلیون دانش‌آموز در حساس‌ترین مقطع سنی هر روز چندین ساعت در مدرسه حضور دارند و انتظارات جامعه ـ که به حق است ـ از آموزش و پرورش بسیار است و باید تلاش بیشتری کنیم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار