صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۵۹۵

قدرت نمایی الهام علی اف در «خان کندی»

الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان روز یکشنبه (امروز) به خان کندی در مرکز قره باغ کوهستانی رفت و پرچم این کشور را برافراشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با گذشت حدود یک ماه از تسلط جمهوری آذربایجان بر کل منطقه قره باغ کوهستانی و انحلال جمهوری خودخوانده «آرتساخ»، رئیس‌جمهور این کشور پرچم جمهوری آذربایجان را به اهتزاز درآورد.

الهام علی اف روز یکشنبه (امروز) به خان کندی رفت و از این شهر که با عنوان «استپاناکرت» پایتخت جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی بود، دیدن کرد.

رسانه‌های دولتی جمهوری آذربایجان از قبیل «آذرتاج» و «آذرنیوز»، رئیس‌جمهور این کشور در شرایطی به خان کندی رفته که جمهوری آذربایجان ماه گذشته بر قره باغ کوهستانی کنترل یافت.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون دو نوبت جنگ خونین داشته‌اند. در جریان جنگ دوم ارتش جمهوری آذربایجان موفق شد بخشی از نواحی را از ارمنستان بازپس بگیرد. ارتش این کشور در هفته‌های اخیر نیز بخشی از منطقه قره‌باغ ارمنی‌نشین را به کنترل خود درآورد. در پی این عملیات، جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.

علی اف بعد از به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری آذربایجان، در خان کندی سخنرانی کرد.

خبرگزایر رویترز در گزارش خود درباره حضور علی اف در این شهر منطقه قره باغ نوشت: «ناگورنو قره باغ که ارمنستانی‌ها آن را آرتساخ می‌شناسند، یک منطقه کوهستانی در قفقاز جنوبی است که از منطر بین‌المللی بخشی از آذربایجان به رسمیت شناخته می‌شود».

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان هفته گذشته در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر گرجستان، موافقت خود را برای مذاکره با ارمنستان در پایتخت گرجستان اعلام کرد.

الهام علی‌اف در ملاقات اخیر با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز در شهر باکو اظهار داشت، اینک شرایط برای صلح با ارمنستان مطلوب‌تراست.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که یک رسانه جمهوری آذربایجان مدعی شد نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با پیشنهاد رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و برگزاری نشستی در قالب گروه ۳+۳ در تهران موافقت کرده است. / فارس

نظر شما