صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۵۲
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۷۸۳

رایزنی تلفنی پوتین و اسد درباره غزه

روسای‌جمهور روسیه و سوریه در تماس تلفنی امروز بر ضرورت رسیدن فوری کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه و توقف بمباران و آوارگی مردم بی‌گناه تاکید کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، ریاست‌جمهوری سوریه از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس خود درباره درگیری‌های اخیر بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها خبر داد. طبق اعلام دمشق، در این تماس دو طرف درباره راه‌های توقف حملات اسرائیل به نوار غزه گفت‌وگو کردند.

 

بر اساس بیانیه دولت سوریه، دو رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت رسیدن فوری کمک‌های بشردوستانه به دست غیرنظامیان در نوار غزه و توقف بمباران و آوارگی مردم بی‌گناه تاکید کردند.

 

خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه هم خبر داد پوتین و اسد در گفت‌وگویی تلفنی، از ارسال فوری کمک‌ها به نوار غزه حمایت کردند.

 

پیش‌تر، رئیس‌جمهور روسیه اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره کامل غزه را با محاصره لنینگراد توسط نازی‌ها مقایسه کرد. او در جمع خبرنگاران در قرقیزستان گفت: «سناریوهای شرورانه‌ای در حال پدیدار شدن هستند از جمله اینکه اقدامات نظامی و غیرنظامی اتخاذشده علیه غزه با محاصره لنینگراد در دوران جنگ جهانی دوم قابل مقایسه است».

 

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه یکشنبه اعلام کرد تعداد شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به ۲۶۷۰ نفر و بیش از ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

 

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز هشدار داد شبح مرگ بر غزه سایه افکنده و هزاران نفر در نوار غزه بدون برق، غذا و دارو به کام مرگ کشانده خواهند شد./ فارس

نظر شما