صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۴۱
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۹۰۰۱

قالیباف: ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس با تاخیر انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که به دلیل نهایی نشدن لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت هم کار تنظیم بودجه سال ۱۴۰۳ را آغاز نکرده و امکان ندارد لایحه بودجه را ابتدای آبان تقدیم مجلس کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدباقر قالیباف در نوبت عصر جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی حسینعلی حاجی‌دلیگانی مبنی بر این‌که چرا زمان صحبت موافقان و مخالفان بندهای برنامه هفتم توسعه کوتاه شده است و اجازه طرح تذکر و اخطار به نمایندگان داده نمی‌شود؟ گفت: سه روز است که داوود منظور به نقل رئیس جمهور به من اطلاع می‌دهد از آنجایی که بر اساس قانون آیین‌نامه جدید داخلی مجلس، دولت باید ابتدای آبان، بودجه ۱۴۰۳ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند به دلیل قطعی نشدن برنامه هفتم توسعه در مجلس، ارسال لایحه بودجه به مجلس با تاخیر انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین باید زودتر لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی نهایی شود و زمانی که به شورای نگهبان رفت دولت کار تنظیم بودجه را شروع کند و ما باید سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را در صحن مجلس شورای اسلامی نهایی کنیم.

قالیباف گفت: تا الان بیش از ۷۰ ماده از لایحه برنامه را بررسی کرده‌ایم و حدود ۱۵ تا ۲۰ ماده هم به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است. از سوی دیگر حدود ۲۳ ماده الحاقی نیز وجود دارد. به طور نسبی ما تقریبا نیمی از برنامه را در صحن بررسی کرده‌ایم و نیمی از کار باقی مانده است در حالی که زمان‌ ما هم محدود است. اگر قرار باشد فرصت تذکر به نمایندگان داده شود و مخالفان و موافقان هر کدام ۵ دقیقه صحبت کنند لایحه برنامه به زودی به نتیجه نخواهد رسید. انتظار می‌رود نمایندگان همکاری لازم را داشته باشند تا لایحه برنامه سریع‌تر به نتیجه برسد./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما