صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 18
کد خبر: ۲۰۹۰۸۹

جای خالی درس «مدیریت بحران» در مدارس

بحران خبر نمی‌کند و کشور ما نیز با توجه به شرایط جغرافیایی‌اش در معرض خطرات غیرمترقبه قرار دارد. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران می‌گوید باید کتاب درسی در این باره طراحی و تدریس شود اما تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

به گزارش راهبرد معاصر، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور تاکید کرد: طبق قانون باید واحد درسی به عنوان «مدیریت بحران» در مدارس طراحی و تدریش شود اما چین اقدامی تا کنون صورت نگرفته است.

 

نصیری با اشاره به مشاهداتش از سفر به ژاپن و تجارب ایمنی این کشور گفت: همه مدارس ژاپن، اقدامات جدی در زمینه بحران در مدارس انجام می‌دهند. ما نیز باید ایمنی را جزو کتب درسی خود قرار دهیم.

 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه به موضوع آگاه‌سازی مردم اشاره کرد و گفت: ما باید آموزش را از سطح مدارس آغاز کنیم و بعد دانش‌آموزان این آموزش‌ها را به خانه ببرند. آموزش نقش مهمی در پیشگیری از بحران دارد.

 

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه آموزش صورت گرفته و ما گروه های دوام را هم داریم اما این کافی نیست.

 

بر اساس این گزارش، در ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور وظایف دستگاه‌ها و نهادهای مسوول در مدیریت بحران مشخص است. در این ماده قانونی آمده است، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی موظفند با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بر اساس استانداردهای سازمان، نسبت به طراحی و ارائه واحد درسی «آمادگی در مقابل حوادث و سوانح» در قالب برنامه آموزشی مدارس، دانشگاهها و موسسات پژوهشی اقدام کنند. گذراندن این درس برای تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان الزامی است./ فارس

برچسب ها
نظر شما