صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 18
کد خبر: ۲۰۹۲۷۶

امضای قرارداد ۲۶ میلیارد دلاری غلات بین روسیه و چین

مدیر طرح ابتکاری کریدور صادرات غلات روسیه در گفتگو با تاس اعلام کرد که این کشور و چین بزرگترین قرارداد تامین غلات را به ارزش حدود ۲۵.۷ میلیارد دلار امضا کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری تاس، کارن اووسپیان، مدیر طرح ابتکاری کریدور صادرات غلات روسیه در گفتگو با تاس اعلام کرد که این کشور و چین بزرگترین قرارداد تامین غلات را به ارزش حدود 25.7 میلیارد دلار امضا کرده‌اند.

وی گفت: امروز ما یکی از بزرگترین قراردادهای تاریخ روسیه و چین را به مبلغ تقریباً 2.5 تریلیون روبل (25.7 میلیارد دلار) برای تأمین غلات، حبوبات و دانه های روغنی به حجم 70 میلیون تن و مدت 12 سال امضا کردیم.

این مقام روسی همچنین گفت: این طرح ابتکاری به عادی سازی ساختار صادرات در چارچوب طرح یک کمربند و یک جاده کمک می‌کند.

اووسپیان در ادامه افزود: ما به لطف سیبری و خاور دور، قطعا بیش از حجم از دست رفته صادرات اوکراین، جایگزین کرده‌ایم.

به گفته وی، طرح کریدور صادرات زمینی غلات به زودی آغاز به کار خواهد کرد. وی گفت: در پایان نوامبر یا اوایل دسامبر، در نشست سران دولت روسیه و چین، یک توافقنامه بین دولتی در مورد این ابتکار (نیز) امضا خواهد شد.

به گفته وی، به لطف پایانه صادرات غلات ترانس بایکال، این طرح جدید، صادرات غلات روسیه به چین را به 8 میلیون تن افزایش می دهد که در آینده با راه‌اندازی زیرساخت های جدید به 16 میلیون تن افزایش خواهد یافت./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما