صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 01
کد خبر: ۲۰۹۷۷

۲۵۰ مورد تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم لبنان در یک ماه

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان از افزایش موارد تعرض صهیونیست‌ها به حریم هوایی، دریای و خاکی این کشور در طول ماه‌های گذشته سخن گفته و میانگین این تعرض‌ها را ۲۵۰ مورد در ماه قلمداد نموده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان دور جدیدی به خود دیده است. بنا برگزارش رسانه‌های منطقه، پرواز پهپادهای اسرائیل بر حریم این کشور و سقوط آنان که منجر به ایجاد خساراتی برای این کشور گردید؛ بر دامنه تعارض‌ها افزوده است. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از واکنش قطعی سازمان تحت امرش به این تجاوز اسرائیل سخن به میان آورده است.

 

در همین باره جبران باسیل وزیر خارجه لبنان تاکید کرد لبنان خواهان ثبات است، زیرا به نفعش است و اوضاع اقتصادی و  اجتماعی تحمل هیچ بی‌ثباتی را ندارد، ولی این اسرائیل است که به لبنان تعدی می‌کند.

 

وی افزود میزان تجاوزات زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل به لبنان از 150 مورد تجاوز به 250 تجاوز در ماه رسیده است.

 

باسیل با خطرناک خواندن پیامدهای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به پایتخت لبنان تاکید کرد لبنان این اقدامات تجاوزکارانه را نمی‌پذیرد و اسرائیل باید به معادله آرامش که از سال 2006 برقرار است تحت سقف قطعنامه 1701 شورای امنیت برگردد، زیرا لبنان هرگز اجازه خروج از این معادله را نخواهد داد.

 

سید حسن نصرالله پیشتر با بیان اینکه به تجاوزگری اسراییل به لبنان پاسخ داده خواهد شد گفته بود: مقاومت این بار مانند عملیات‌های قبلی منحصر به مزارع شبعا نمی‌شود، بلکه ممکن است در هر جایی صورت بگیرد. مقاومت در چارچوب یک عملکرد و تاتکیک مشخص و بر اساس اراده و خواسته خود زمان و مکان مناسب برای پاسخگویی را انتخاب می‌کند.

 

نصرالله بیان کرده بود: باید اسراییل بداند که حریم هوایی لبنان به رویش باز نیست تا هر وقت بخواهد یک پهپاد بر فراز لبنان ارسال کند.

 

ساعاتی پیش نیز خبرنگار شبکه «المنار» لبنان اعلام کرد، یگان توپخانه ارتش رژِیم صهیونیستی بخش‌های اشغالی در مناطق «جبل الروس» و «تلال کفرشوبا» را هدف قرار گرفته است.

 

المنار گزارش داد، یک پهپاد صهیونیستی نیز مواد آتش‌زا به سمت یک مزرعه بلوط در منطقه «بسطره» در نزدیکی مزارع شبعا پرتاب کرده است.

نظر شما