صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 23
کد خبر: ۲۰۹۸۵۴

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر آموزش و پرورش درخصوص کسری معلمان

عضو هیات رئیسه مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی با حضور وزیر آموزش و پرورش درخصوص معلمان در آغاز سال تحصیلی را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با جلسه غیرعلنی صبح امروز نمایندگان با وزیر آموزش و پرورش درخصوص مشکلات این وزارتخانه در تامین معلم برای سال جدید تحصیلی مدارس، گفت: متاسفانه امروز ما با معضل و چالش جدی به نام کسری معلم مواجه هستیم که این امر محصول عدم برنامه‌ریزی به موقع و دقیق در گذشته میان‌مدت و بلندمدت است.

 

وی ادامه داد: هر کاری که ما الان انجام می‌دهیم یا هر برنامه‌ریزی که امروز اجرا می‌شود در ۵ یا ۱۰ سال آینده خودش را نشان می‌دهد، در نتیجه مشکل امروز هم نتیجه عدم برنامه‌ریزی طی سالیان گذشته است.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: صبح دیروز نمایندگان مجلس جلسه‌ای مطالبه‌گرانه با آقای صحرایی وزیر آموزش و پرورش داشتند که در این جلسه روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی هم حضور داشتند. در این جلسه گزارشات مختلفی ارائه شد همکاران هم مطالبات و صحب‌هایی داشتند که مطرح شد. در این جلسه پیگیری‌ها به صورت ریز و با جزئیات انجام شد.

 

وی افزود: برای ما توجه به حوزه آموزش و پرورش از منظر دانشگاه فرهنگیان و نظام تربیت معلم حائز اهمیت است، همچنین معتقدیم که هم کمیت و هم کیفیت معلم باید تامین شود؛ در نتیجه برای کسری معلمی که الان وجود دارد باید تدبیر کنیم و با معلمان خوب و با کیفیت هم این کسری را تامین کنیم لذا فکر می‌کنم امیدهایی در زمینه تامین معلمان خوب و با تعداد قابل توجه در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

 

متکفرآزاد ابراز داشت: امیدوارم هرچه زودتر شاهد رفع مشکلات باشیم، پیگیری مصوبات جلسه غیرعلنی دیروز را ان‌شاءالله کمیسیون آموزش دنبال کرده و گزارش آن را ارائه خواهد کرد./ ایلنا

نظر شما